2012 m. vasario 06 d., Pirmadienis

Naujienos kitaip

Molekulinis gyvačių infraraudonųjų spindulių spektro jutimo pagrindas

2010 m. gegužės 05 d., Trečiadienis
Teksaso barškuolė (Crotalus atrox)

Teksaso barškuolė (Crotalus atrox)

Gyvatė turi unikalią infaraudonųjų spindulių jutimo sensorinę sistemą, kuri padeda joms „matyti“ grobio skledžiamą šilumą. Duobagalvės angys (Crotalinae) pajunta šiltakraujį grobį, nes turi galimybę jausti infraraudonuosius (750 nm – 1 mm) spindulius. Ši sistema yra ypatingai jautri, nes duobagalvės angys gali jausti auką, kuri yra net iki 1m. atstumo nuo jų. Teksaso barškuolė (Crotalus atrox) yra labiausiai išsivysčiusi šiuo atžvilgiu gyvatė ir jos sugebėjimui justi infraraudonuosius spindulius neprilygsta jokia kita gyvatė.

Šilumos jutimo organai yra tarp akies ir šnervės, o  atrodo kaip duobutės. Šios duobutės (angl. loreal pit), kuriose yra labai daug somatosensorinės sistemos aksonų, aptinka infraraudonąjį signalą. Kaip šis organas jaučia bei paverčia infaraudonuosius signalus į nervinius impulsus, dar nežinoma.

Kai kurios nenuodingų rūšių gyvatės iš pitoninių (Pythonidae) ir smauglinių (Boidae) šeimų tai pat jaučia infraraudonuosius spindulius, tačiau šis jutimas yra 5-10 kartų silpnesnis nei duobagalvių angių. Pitonai ir smaugliai šilumos jutimo organus turi lūpose ir šių organų struktūra yra ne tokia sudėtinga kaip duobagalvių angių duobutės, tačiau, jose taip pat gausu kraujagyslių ir aksonų, nors ir mažiau nei duobutėse. Todėl reliatyvų jautrumą infraraudoniems spinduliams šiose gyvatėse tikriausiai lemia molekuliniai bei anatominiai skirtumai šiuose organuose. Molekulės, atsakingos už šių organų veiklą, nežinomos, taigi sunku išsiaiškinti, kokie biofiziniai reiškiniai yra atsakingi už šių organų fiziologiją. Tai pat nežinoma, ar duobagalvės angys, pitonai ir smaugliai infaraudonųjų spindulių jutimui naudoja tas pačias molekules.

Kalifornijos universiteto mokslininkai išsiaiškino, kad sensorinių neuronų aksonuose baltymas TRPA1, kuris yra jonų kanalas, atlieka infraraudonųjų spindulių jutimo funkciją. Šis baltymas buvo rastas tiek duobagalvėse angyse, tiek smaugliuose ir pitonuose. Jis priklauso baltymų, kurie yra naudojami kaip jutimo receptoriai, šeimai. Kitas šios šeimos narys - TRPV - yra jautrus temperatūrai arba kapsicinui. Būtent dėl šių receptorių mums būna „karšta“ burnoje, valgant aštriąsias paprikas.

Originalus straipsnis: Molecular basis of infrared detection by snakes. Elena O. Gracheva, Nicholas T. Ingolia, Yvonne M. Kelly, Julio F. Cordero-Morales, Gunther Hollopeter, Alexander T. Chesler, Elda E. Sánchez, John C. Perez, Jonathan S. Weissman & David Julius.  Nature 464, 1006-1011 (15 April 2010)




Griežtai draudžiama informaciją kopijuoti, dauginti, platinti, republikuoti, panaudoti interneto svetainėse arba kitose informavimo priemonėse be raštiško VšĮ „Žurnalistika kitaip“ sutikimo. Jei sutikimas gautas, būtina nurodyti www.zurnalistika-kitaip.lt kaip šaltinį su aktyvia nuoroda. Visas leidinio turinys yra apsaugotas anti-plagijavimo sistema COPYSCAPE.
Žurnalistika kitaip
Komentarų skaičius: 29

Inga*|2010-05-05 08:52

Zinote ka, dauguma Seimo nariu irgi turi tokia infraraudona sistema. Seimunai turi raudonas akis (panasu i stenancia pele krumuose su raudonomis akimis) ir mato, kur grobis yra. Jie zinokite panasus i tokius slykscius sliuzus kaip gyvates. Dazniausiai Seimo gyvates yra mutave organizma ir jaucia siluma. Jaucia va zinote pinigeliu siluma. Silto ir skanaus lovio siluma. O dar zinokite yra toks pedofilu klanas, kuris turi infraraudona sistema ir vaikelius jaucia ir yra dar tokiu neaiskiu vedusiu vyru, seimunu - saugumieciu ir viso kito plauko brudo klanas, kurie nepilnametes bando gundyti ir maivytis savo vilomis Nidoje.
Atsiprasau, ne i tema bet nesusilaikiau. Atleisk man Viespatie uz siuos piktus zodzius. Jonai, a jonai tu saunuolis. Dievas su tavim.

51.8|2010-05-05 09:11

Teisingai, gyvatė gyvatei nelygi. Angių Lietuvoje yra. Gerai, kad barškuolių ne. Chi.
Dabar madinga domėtis ropliais, veist kelis tarakonus po lova arba ir narvelyje. Žmonės daro kultą iš primityvesnių padarų už save. Blogai. Chi.

*Tata|2010-05-05 09:55

Labai įdomus straipsnis. Galima daryti išvadą, kad kai kurios mūsų "silpnosios lyties' atstovės, "barakudomis" liaudyje vadinamos irgi turi unikalią infraraudonųjų spindulių sensorinę sistemą, nes irgi labai jaučia "grobio" skleidžiamą šilumą :D. Tad gal jas galima vadinti ne "barakudomis", o duobagalvėmis angimis arba Crotalinomis :). Vis tik sausumos gyvūnai, mokslininkams bus lengviau pagauti ir jas "tyrinėti".

traktoristė|2010-05-05 10:06

Reiškia jei aš stoviu per daugiau kaip metrą, tai gyvatė man nekąs, nes nejaus mano šilumos? Aš įsivaizdavau kad ji metrą gali "pašokti" iki manęs, jei aš ir už trijų metrų.. Čia man naujiena. :)

berastis|2010-05-05 10:08

PVZ. Neabejoju kad apsilankius chemijos ar kokio kito auksto mokslo studento barake tarp tusciu alaus buteliu galima pamatiti ne tik kruva gyvenanciu naminiu tarakonu.

Jonux|2010-05-05 10:19

Tata, as manau, kad ts moteriskes labai uosle isvyste... Mat pinigai turi savotiska kvapa (mano ternerio suo sugebedavo atrinkti pinigus is kruvos popieriu). Tai va jos taip isvyste savo uosle, kad net uzuodzia tu pinigu kieki :D

Bet tokiu veikeju visada buvo... Atsimenat Povilaicio "... O Fanka, Franka..." :D

Inga*|2010-05-05 11:13

Siaubas, siaubas, pats Visagalis atvere Ingai* akis!
Siaubas, tai dabar as zinau, kodel Lietuvoje visi nelaimingi!
As negaliu tuo patiketi. Visi zmones turetu kaltinti barakudas. Seimunai, neturintys ka veikti per posedzius, pasiduoda barakudu itakai. seima, vaikai dazniausei atsibosta, tai seimunai susimasto pramogu. Posedzio metu seimunai dazniausiai zvejoja barakudas internete ar seip gyvunijos pasauliu domisi.
Persipeneje loviu ir is nuobodulio seimunai nori pramogu. Zinote ka. Dazniausiai i barakudu tinkus pakliuva patys zvejai. Zvejai pagave savo laimes kilbuka dziaugiasi is tos laimes, bet zinote ne viskas taip paprasta.
Barracudas are arroganced fish.
Uzvaldo savo zveja ir pradeda manipuliuoti savo zveju. Zvejys nesupranta to. Protingi zvejai (verslininkai, seimunai.... t.t.) myli savo seima, vaikus ir artimuosius, rupinasi savo salies gerove.
Va zinote tuo tarpu dundukiski seimo nariai ir bla bla bla bla, pasiduoda barakudu itakai. Barakudos pradeda manipuliuoti jais ir versti juos balsuoti uz tam tikrus istatimus.
Siaubas, siaubas negaliu tuo patiketi.
Barrakudos puola.
Visi uz sakiu ir fakelu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

51.8|2010-05-05 14:31

Yra mąstymo organas, yra ir jutimo organas. Tai kažkokia sensorine ar nesensorine sistema jie turi būti susiję. Todėl žmogus jaučia pinigų kvapą. Pavyzdžiui aš jaučiu net ir pinigų skonį. Chi
Kaip jums paaiškint.. Pavyzdžiui skiriu kur dešra už penkis litus, o kur už penkiolika. Tai pinigų skonio jutimo sistema. Jonai, kolega, aš tiesą sakau, jo? Chi.

51.8|2010-05-05 14:35

Inga*, kokiuose posėdžiuose tu sėdi? Noriu žinoti, kokia institucija veltui švaisto pinigus atlyginimams. Chi

z-analitikas|2010-05-05 22:49

Paskutiniu metu pastebėjau, kad čia per daug šnekama apie politiką. Inga*, tau iki politikės dar daug žemės apdergti. Sulauk pradžioje pilnametystės ir stropiai mokykis politologiją. Gal po kokių 8 - 10 metukų Inga* pamatysime Seime. Geroji Inga* bus garbinga politikė, to pasekoje mes visi gyvensime geriau. Aš tuo net neabejoju.
Geriau, Jonux, tu kaip mokslininkas paaiškink man tokią dilemą.

Produktų galiojimo laikas vis ilgėja, o žmogaus gyvenimo trukmė - trumpėja.
Vaistinėse vis daugiau įvairiausių vaistų o sveikų žmonių - vis mažiau.
Diagnostikos metodai vis sudėtingesni ir tobulesni, o ligos vis įvairesnės ir pavojingesnes.

Jonux, kame šuo pakastas?

*Tata|2010-05-06 06:37

Miela Inga*,

Tavo, iš koto verčiantys politologės komentarai, mano manymu tiktų Delfi, o dar labiau Alfa. Ten irgi renkasi šimtai tokių, kuriems ir Valdžia negera, ir Seimas nevykęs, ir J.E.Prezidentė nei šiokia, nei tokia. Napoleonas yra pasakęs, kad: "Yra vagių, kurie įstatymais nebaudžiami bet vagia iš žmonių tai, kas brangiausia - laiką". Gal ir Tu, Ingute*, galėtum rasti įdomesnį užsiėmimą, o ne vien tik švaistytum laiką Seimo narių ir kai kurių nevykėlių politikų bei politikos apžvalgininkų "kelių ir klystkelių" studijavimui ir tiražavimui šiame tinklalapyje. Ramybės Tau.

Inga*|2010-05-06 08:38

Tata, a tata, nelabai supratau apie ka jus cia?
Va, va sicia Tata rase "Seimo narių ir kai kurių nevykėlių politikų bei politikos apžvalgininkų " kelių ir klystkelių" studijavimui"
Koks siaubas, Tata noriu pavardziu, kad nenuklysciau i koki takeli ar klystkeli per seimo rinkimus.
Siaubas. Tauta turi zinoti uz ka reikia ir uz ka nereikia balsuoti. Kas cia tie nenaudeliai?

traktoristė|2010-05-06 09:22

Nusifilosofavot, o man neaiškių dalykų nepaaiškinot. Politologija niekam neįdomu kai kalbam apie gyvates, o dar siuntinėjat kur kam komentuoti. Gerai, kad čia mūsų padaugėjo, gal bent kažkas man paaiškins, kodėl gyvatės uodžia tik per metrą?

Jonux|2010-05-06 10:12

Traktoriste... nelabai supratai :( Sitas straipsnis tik apie silumos jutima. Nepamirsk, kad gyvate dar ir mato, ir uzuodzia. Beje, gyvates uosle yra "dviguba". Ji uzuodzia, kaip ir mes nosimi, bet taip pat liezuviu. Kai ji kaisioja liezuvi "pagauna" kvapo daleles, kuios, atskiesto jos kuno skysciu, "keliauja" i Jakobsono organa, kuris interpretuoja kvapa. Beje, gyvates nejaucia skonio...

Taigi, "silta" grobi gyvate jaucia gal tik per metra, bet ji gali matyti ir uzuosti is toliau. Manoma, kad gyvates "suvokia" objekta bei jo savybes jeigu tas objektas yra ne toliau, nei 5 ju kuno ilgiai...

Jonux|2010-05-06 10:34

z-nanalitike... kruva netesingu dalyku pazerei... kaip i juos ir atsakyt ;)

Pirmiausia, gyvenimo trukme: Romos/Graikijos laikais vidutine gyvenimo trukme buvo 28m, viduramziu europoje 30m, ankstyvajame XX amziuje - 30-45m, dabar (2009) 67.2m, tagi ka reiskia "gyvenimo trukme trumpeja"...

del produktu, labai viskas aisku... pasiziurek, kokia kruva "E" i juos prideta, ir gausi atsakyma.

Sveiku zmoniu ne maziau, daugiau tik menku negalavimu sureiksminimo... Nebent tu turi omeni, kad "sveiku" zmoniu maziau... tokiu atveju sutinku ;)

O del diagnostiniu metodu, pats atsakei i savo klausima... Ogi ligu ir randame daugiau, nes metodai geresni! Ir tai gerai, nes galima gydyti tirkra liga, o ne ta, kuria isivaizduojame...

O pabaigia apie vaistus: is tu vaistu, kuriuos galima nusipirkti be recepto 80% nieko verti... Tai tik reklaminiai triukai... Rimti vaistai yra tie, kuriuos skiria gydytojas. Labai paprastas pavyzdys: Coldrex, APAP, Panadol, Eferalgan, Dafalgan, Daleron, Calpol, Perfalgan, Prohodol, Flutab... Paskaityk, ka sitie "galingi" vaistai gali... Ohoho!!! isduosiu paslapti: jie visi yra paprasciausias paracetamolas... vietu siu brangiu vaistu galite puikiai naudoti rusu gamybos paprasciausia paracetamola. Efektas bus tas pats... Tagi matai, ka reiksia vaistu "daugejimas"... katik isvardinau tau 10 vaistu, kurie is tikruju yra tas pats vaistas. Ir tai tik vienas pavyzdys...

Jonux|2010-05-06 10:39

51.8... Zinai, tavo teorijoje yra problemu ;) Paaiskink man, kodel gali taip buti, kad Vokietijoje porikta desra uz 5 eurus, gali buti skanesne uz Sveicarijoje pirkta uz uz 20 CHF? (1 EU = 1.6 CHF) :P

Beje, kodel mes kolegos? Chi, chi, chi....

z-analitikas|2010-05-06 12:13

Jonux, prikabinkime keletą faktų iki pilno vaizdo apie vaistą dešimt viename - paracetamolį. Paracetamolis žmonių negydo, tik numuša simptomus. Tiesą pasakius, daugelis cheminių vaistų neturi gydomųjų sąvybių. Vaistai tiesiog susilpnina ligos simptomus. Su liga kovoja organizmo imuninė sistema. Pridėkime dar faktų, kad cheminiai vaistai didina organizmo rūgštingumą tai yra mažina organizmo pH, to pasekoje žmogų pradeda kamuoti visokie neaiškūs negalavimai.

Jonux|2010-05-06 12:40

Del paracetamolio sutinku, nors temperaturai numusti jis visai noblogai...

Bet su fraze "daugelis cheminių vaistų neturi gydomųjų sąvybių" nesutinku. Paskaityk dar karta Jurates straipsniuka apie mane "Mokslas gelbeja zmoniu gyvybes". Tiesiog neneoriu kartotis, bet tenai mano minimi vaistai, tokie kaip "Gleevec" yra cheminiai junginiai, taciau turi puikia savybes, nes yra nukreipti tiesiogiai pries gena, kuris liga ir sukelia. Tokiu pavyzdziu daug... AIDS vaistai taip pat veikia panasiu principu: stabdo viruso baltymus, todel visrusas nebegali daugintis. Tiesiog reikia skirti vaistu tipus "generic" vasitai dazniausiai ir yra tokie, kuriuos tu paminejai, o "targeted" terapijos ir yra tai, kas zmogu is tiesu gydo.

51.8|2010-05-06 20:17

Jūs juokaujat. Aš neseniai baigiau gydymosi kursą, kuriame bent trys vaistai buvo vienu metu.
Jei rimtai, tai man jau nejuokinga. Kodėl tokių dalykų nežino žmonės? Arba tiksliau kodėl taip elgiasi gydytojai? Reikia suprasti, kad jiems tai grynas verslas. Jaučiuosi kaip chemijos prifarširuotas paršiukas.

z-analitikas|2010-05-06 22:09

Jonux, atsiprašau už savo kategoriškumą. Neturėjau omenyje visų vaistų. Galvojau apie vaistus kuriuos dažniausiai vartojam nuo peršalimų. Nueik pas bet kokią gydytoją su sloga, tai prirašys visokių antibiotikų, visokio šlamšto. Cheminių vaistų nebevartoju jau 6 metus, gydausi vien homeopatija. 51.8, esi prištabeliuotas chemijos kaip koks keturkojis. Nepergyvenk parėmei farmacininkus. Įtariu už vaistus sumokėjai virš 100lt.

*Tata|2010-05-07 06:14

Gerbiama traktoriste (įdomu būtų žinoti kokiu traktoriumi važinėji :D) sutinku su jumis visiškai, kad šiame puikiame tinklalapyje politikavimui ne vieta. Tą aš ir bandau paaiškinti Ingutei*. Tik gal dėl didelio amžiaus skirtumo, mes vienas kito nesuprantame. Atleiskite, bet dar kartelį esu priverstas "papolitikuoti", pabandyti atsakyti Ingai* į man jos pateiktus klausimus.

Ingute*, tu savo komentaruose rašai: "...Seimūnai, neturintys ką veikti per posėdžius, pasiduoda "barakudų" įtakai..., ...Dauguma seimūnų turi infraraudoną sistemą......, ....Seimo gyvatės yra mutavę organizmai ir jaučia šilumą...." Maniau, kad šitaip teikdama žinai ką šneki, kurie seimūnai yra taip "sugędę", mažiausiai esi mačiusi juos viešumoje ar iš televizoriaus, jeigu asmeniškai nepažįsti. Štai tokių politikų patariu nerinkti, o juos garbinančiais politikos apžvalgininkais nepasitikėti. Asmeniškai aš vadovaujuosi prancūzų rašytojos Francuazos Sagan logika kad: "Demokratinėje visuomenėje, kur dauguma žmonių žino savo teises ir pareigas, o visa tai valdo įstatymas, paprastam, įstatymams paklūstančiam piliečiui visiškai nebūtina domėtis politika." Miela Ingute*, jeigu dar neįtikinau, kad mums politikuoti, ypač šiame šauniame tinklalapyje neverta, tai aš "keliu rankas aukštyn ir pasiduodu", o tu elkis kaip išmanai, nes turi pilną teisę. Tavo nuomonę, kokia ji būtų aš visada gerbsiu. Gero savaitgalio, Bičiuliai.

Jonux|2010-05-07 09:36

Tata rase: "Asmeniškai aš vadovaujuosi prancūzų rašytojos Francuazos Sagan logika..."
Hmmm.... as dazniausiai vadovaujuos savo paties logika... Gal todel tiek problemu gyvenime turiu ir turejau?...

Inga*|2010-05-07 12:11

Tata a tata, tamsta visai nesupranta mano ironizacijos.
Tu politiku buna visokiu, tik va nezinau koki cia politikos apzvalgininka parinkti kazkokie jie visokie buna.
Buna tokiu, kurie deda ant visu i desne ir i kaire, bet, Tata, as tokiu neskaitau. As skaitau tiktais bernardinai.lt ir zurnalistika kitaip.

Geriau as papasakosiu jums istorija, kuri nutiko man siandiena per pietus. Istorija Ingai* labai sukele visokiu minciu. Ejau pietauti, skaniai pavalgiau ir nusprendziau pasilepinti sokoladu, tada ejau i pardotuve, prie pardotuves prie manes priejo sena mociute ir pasiule pirkti uogienes.

Mociute atrode nusilpusi, maciau kad ji buvo skausmu nualinta. Uogienes man tai nereikejo, ka as su ja veiksiu. As smalsi labai, tai pakalbinau mociute.

Va mociute man papasakojo, kad pardavineja savo atsargas, jai neuztenka pinigu nusipirkti vaistu nuo skausmo. Pasakojo, kad gauna pensijos 530 litu.

Ji givena viena. Is tu 530 uz buta susimoka ziema virs 400lt tai pragyvenimui lieka ziema 130lt dar vaistu reikia ir pavalgyti reikia.

Tai as pagailejau mociutes ir nupirkau jai vaistu, nes jai neuzteko pinigu. Sake dar, kad dazniausiai maitinasi kruopom, jai sunku ipirkti gera maista.

Man jos labai buvo gaila, bet matesi, kad mociute gero budo labai geru veido bruozu svelniu labai ir labai nuosirdi.

Vis mastau, dabar tata rase, kad yra pensininkas, gyvena is pensijos ir vartosi kaip inkstas taukuose.

Tata, noreciau, kad tamsta istorija papasakotu, kaip lietuviskam pensininkui gyventi kaip inkstui taukuose uz lietuviska pensija.

Tada geroji Ingute* sutikus skausmo nualinta senute galetu pasidalinti Tatos ismintimi. Tada mes visi gyvensime kaip inkstai taukuose.

Jonux|2010-05-08 00:17

Siuo atveju tenka pripazinti, rezulatas 3:2 Ingos naudai.. T.y. Tata vistiek "imete" du taskus del politikavimo, bet Ingos pastebejimas apie pensiniku gyvenima buvo vistik tritaskis ;) ! Tata, kos bus atsakymas?

traktoristė|2010-05-08 12:14

Inga*, tu džiaukis, kad Lietuva neėmė paskolos iš TVF ir neįsiskolino, nes numautų paskutines kelnes daugumai. Atiduot skolas reikės anksčiau ar vėliau, tai jau geriau dabar pasispaust ir atkentėt. Paskui turės vaikai skolas mokėt.
Nesakyk, kad gyvenimas dabar baisus, viskas su juo gerai. Nereikia užsikrėst masine psichoze.

*Tata|2010-05-08 14:03

Miela Ingute*,

gal gerbiama Jūratė labai nesupyks, kad jos tinklalapį pavertėme vos ne diskusijų klubu, o mūsų diskusijos nelabai "į temą" kai Dviračio šou mergaičių blondinių. Esu aš tik paprastas pensininkas "technokratas", neturiu stebuklingo recepto, kaip visiems gyventi, kaip "inkstams taukuose". O ir mano vaizduotė nėra tokia laki, nesugebu fantazuoti apie vargšus benamius miegančius mano dovanotose palapinėse, kaip 5 žvaigždučių viešbučiuose, senutes, siūlančias pirkti stiklainį uogienės, mėgautis šokoladu "kompleksija" neleidžia. Kadangi esu nepataisomas optimistas, pabandysiu pafantazuoti kita, man daug mielesne tema; "Kalvelė šalia ežero buvo nuklota žaižaruojančiu akinamai baltu sniegu, o kartu ji tiesiog alpo nuo žalio žolės vaiskumo, linguojančių smilgų ir įvairiaspalvių vasaros žiedų". Einu į miestelį, gal ir man kokia senutė pasiūlys pirkti marinuotų grybukų indelį. Nupirksiu, sumokėsiu trigubai negu paprašys, nes marinuoti grybukai man, kaip beveik vegetarui, labai patinka. Ir senutę tuo pačiu paremsiu.

*Tata|2010-05-08 14:26

Atsiprašau Ingute*, esu didelis užuomarša, pamiršau paklausti, ką reiškia tavoji "ironizacija", kurios aš nesuprantu. Viename čekų kalbos žodyne radau, kad tai "simbolinės prasmės akcentavimas, ritualinės paskirties sureikšminimas". Ar tai turėjai uomenyje, nes lietuvių kalboje žodžio "ironizacija" nežinau, nors tavo fantazijoms šis apibūdinimas gal ir tinka. Apšviesk mane seną tamsuolį.

Inga*|2010-05-09 21:19

Nelabai as jau cia ka ir besuprantu. Galetu Jurate ir Tata Ingai* taisykles surasyti, kur ka ir kaip galima rasyti.
Cia pas mus laisvas zodis ar tik laisvo zodzio imitacija?
Cia nekomentuok, nes ne i tema.
Rasyti galima tik tokiom ir tokiom kalbomis.
Zinote ka, jus manes visai nesuprantate, as visai nesmerkiu Lietuvos politiku. Zinote bent jau ne visus. Nors tokius naciams prijauciancius kaip Grazulis, Sustauskas, Uoka juos reiketu teisti uz riausiu kurstyma.
Bandysiu speti, tikriausiai Tata yra ne sios valstybes pensininkas.
Tikriausiai Tata yra kokios ekonomiskai turtingos valstybes pensininkas todel visai nezino kas dedasi Lietuvoje.
:D
Bet Tata man jusu humoro jausmas patinka ir Jus toks mielas
:D

Jonux|2010-05-11 12:49

Dalinai isduosiu Tatos paslapti... Matai, Inga, daznai zmogaus gyvenimas pensijoje priklauso nuo to, ka jis veike iki pensijos... O del rasymo, kaip matai, niekas juk netrina tavo komentaru. Jurate trina tik labai izeidziancius ar necenzurinius... O kad zmones pasako savo nuomone apie tavo komentarus, manau juk irgi laisve ;)
Palikti komentarą
  1. * - žvaigždute pažymėtus formos laukus užpildyti būtina!



A. Macijausko premija
Nmedia 2010

Naujausios temos

Populiariausios temos

Karštos diskusijos

Nauji komentarai

© 2009 - 2012 VšĮ „Žurnalistika kitaip“. Visos teisės saugomos. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką VšĮ „Žurnalistika kitaip“ sutikimą.