2012 m. vasario 11 d., Šeštadienis

Naujienos kitaip

Motinystės išmokos ar biudžeto skylės. Sprendimas rastas

Parengė Judita Jensen
2010 m. liepos 19 d., Pirmadienis
Vaiko ranka

Nuo kitų metų liepos mėnesio vaikų susilaukę tėvai privalės rinktis...

Nuspręsta. Nuo kitų metų liepos mėnesio vaikų susilaukę tėvai privalės rinktis: dviejų metų motinystės (tėvystės) atostogas su 70 % kompensuojamojo darbo užmokesčio pirmais metais ir 40 % - antrais arba vienerių metų atostogas su 100 % išmokomis.

Visuomenė šiuo klausimu greita. Pasidalino į dvi dalis ir, kaip dažniausiai nutinka, nebenori girdėti kitaminčių argumentų. Ir dialogo nenori. Tenori pritarimo aukščiausiu lygiu. Deja, pritarimas jau atiteko ir tik vienai pusei. Nepaisydami nieko, priešininkai vis dar nerimsta ir muistosi lyg tramdomuosiuose marškiniuose.

Pasirašyto ir kitais metais įsigaliosiančio įstatymo priešininkai – šeimos, garsiai kalbančios apie vertybes, kurios, pasak jų, neabejotinai sutrypiamos naujosios tėvystės atostogų ir išmokų tvarkos.

Kaip iš rago gausybės ėmė lietis straipsniai ir mamų dienoraščiai, vertinantys naują tvarką, o tiksliau – kalbantys apie žalą valstybės ateičiai, visuomenės gerovei, vertybių sistemai, grėsmę ateities kartoms... Piktintis yra dėl ko, nes motinystės išmokos kaip ir bet kuris litas, kitas yra nūdienos siekis ir tikslas. O jis atimamas? Lengvai pasiduoti negalima.

Kai šis įstatymas dar tebuvo svarstymų fazėje, jau ir tuomet „prasprogdavo“ minčių apie vaikų orumą ir jų teisę rinktis kur augti – su tėvais namuose ar lopšeliuose-darželiuose. Artėjant kulminacijai, t.y.įstatymo priėmimui ir prezidentės patvirtinimui parašu, vaikai buvo iškelti vietoj vėliavų. Valio šeimoms dėl tokio pasiaukojimo ir atsidavimo kovai dėl vaikų. Atsiprašau, dėl vaikų ar dėl išmokų?

Dabar jau rankas trina ir protingo sprendimo priėmimu džiaugiasi jam pritariantys. Kiek tokių – sunku atsakyti, bet, atrodo, įstatymui pritariantys apie vaikus kalba mažiausiai arba šios temos praktiškai neliečia. Jų kontrargumentas visoms priešininkų tezėms – „reikia taupyti, o taip pat pažiūrėkite į kitų valstybių pavyzdžius“.

Apie vertybes ar vaikų teises nekalba pastarieji, o kalbantys apie vertybes neką težino apie biudžeto skyles, skylutes, o jei žino, į diskusijas leistis neketina. Visuomenė mėgsta retorinius pasisakymus. Ypač kitų. Tai reiškia, kad atsakymo anie nelaukia.

Kriukis baigtas. Dialogo nėra. Šeimos pritils apie vertybių, skiepijamų pirmaisiais vaiko metais, svarbą. Išmokos bus tvarkingai mokamos pagal naują tvarką. Į kitų valstybių pavyzdžius kitais klausimais bus stengiamasi nežiūrėti (kad neišblaškytų dėmesio). Ir toliau gyvensime. Be dialogo.




Griežtai draudžiama informaciją kopijuoti, dauginti, platinti, republikuoti, panaudoti interneto svetainėse arba kitose informavimo priemonėse be raštiško VšĮ „Žurnalistika kitaip“ sutikimo. Jei sutikimas gautas, būtina nurodyti www.zurnalistika-kitaip.lt kaip šaltinį su aktyvia nuoroda. Visas leidinio turinys yra apsaugotas anti-plagijavimo sistema COPYSCAPE.
Žurnalistika kitaip
Komentarų skaičius: 45

milka|2010-07-19 09:07

Biudzetas kaisomas del tu paciu vaiku.

mama|2010-07-19 10:12

aš pasipiktinusi kaip taip galima už ką mes vaikus auginsime?
Tai yra Lietuvos ateitis, valdantieji mūsų negerbia. Šalin rankas nuo motinystės išmokų. Jokios pagarbos motinom, mažai
jiems dar praeitais metais sumažino išmokas ir dar mažina.
Už ka vaikus augint? Pažiūrėkit kiek pampersai kainuoja,
kiek maistas kainuoja kūdykių geresnės kokybės 6 - 7 litai buteliukas.
Iš kur mūsų prezidentei žinoti ji vaikų neturi ir nežino ką tai
reiškia auginti vaiką. Tegul sau atlyginimus susimažina. Atėję į naują kadenciją pasididino dvigubai savo atlyginimus.
Gėda. Apie vaikus pagalvokit

Fredis*|2010-07-19 10:34

Koks gali būti dialogas su žmogumi, kuris žino ar numano, kad žino, jog valstybė, bendruomenė ar savivalda turi labai konkrečią ir apibrėžtą pinigų sumą, kurią tik ir gali skirti tėvams, auginatiems mažus vaikus, o vistiek rėkia, kad jiems reikia vos ne dvigubai daugiau pinigų.
Aš, kaip nuolat važinėjantis troleibusu keleivis, piktinuosi, kad Vilniaus savivaldybė neišgali kiekvieną keleivį nuskraidinti į pageidaujamą vietą malūnsparniu, kuriame man būtų patiektas šviežias, tik pamežltos kupranugarės pienas su tik ką iškepta bandele su abrikosų džemu.
P.S. mieli diskutuotojai, tik nepradėkite kaip argumentą kaišioti parlamentarų pieštukus (labai nuvalkiota tema) ar dvigubai pakeltus po Seimo rinkimų atlyginimus, nes tai yra netiesa. Seimo ir vyriausybės narių atlyginimai sumažėjo apie 15-20 proc. ir būtų dar labiau mažėję, bet socialdemokratai, darbo partija ir paksistai tokims siekiams labai įnirtingai pasipriešino.

traktoristė|2010-07-19 11:06

Kaip gali būti mano ir Fredžio dialogas. Jis filosofas ir pradedantis politikas, aš dirbu pardavėja ir auginu tris vaikus.Mes su Fredziu aiškiai nesusikalbėsim.
Tokie paaiškinimai man todėl ir nesuprantami. Aš nekalbu protų kalba, su manim reikia kalbėti mano kalba. Bet kur tau, visi didieji protai pas mus mėgsta sakyti tarptautinius žodžius, nes vien už juos kaimo žmonės juos išrenka, galvoja, kad šitie tikrai protingi, jei kalba pagal užsienį. Va kur bėda. Labai geras mano ir Fredzio pavyzdys.
Fredis kalba apie socialdemokratus, paksistus ir darbiečius, o tu paklausk, kiek žmonių skiria kuriai frakcijai priklauso vienas ar kitas. Ir nešnekėk apie žmonių neišsilavinimą, nes tai irgi nuvalkiota tema. Pieštukai nuvalkioti kaip ir socialdemokratai.
Išmokos dar niekam nepakenkė. Fredi, kokios tavo pajamos per mėnesį ir ar tikrai priklausai liberalams?:D Prisipažink, tada toliau kalbėsiu su tavim.

Jonux|2010-07-19 11:19

OMG!!! Negali buti, traktoriste, juk tu gi tokia protinga, kaip tai pardaveja?! As galvojau, kad maziausiai Grybauskaites patareja dirbi... ;)

traktoristė|2010-07-19 12:20

Pasirodo mokslininkai dabar protą nustato pagal darbo vietą. Matosi kad mokslas žengia į priekį.

51.8|2010-07-19 12:21

Palangos jūroj nuskendo mano plafkės ir kokia mama jas ten sužvejos. Chi
Relax, mamos, darom ir auginam vaikus. Minimum tris. Vienas mamai, kitas tėtei, o trečias Lietuvai. Kad emigracija nesijaustų. Chi
Auginam populiaciją Lietuvos, dirbam dirbam, mamos. Sorry, dar visa naminukė neišgaravo. Chi

Jonux|2010-07-19 13:00

kaip tik atvirksciai: darbo vietos dazniausiai nustatomos pagal prota ;) :D

traktoristė|2010-07-19 13:34

Tai taip ir nesupratau. Motinystės darbas reikalauja daug proto ar mažai?

z-analitikas|2010-07-19 15:43

Kokia šventa tiesa. Jeigu ne Darbo partija ir paksistai, konservatoriai susimažintų sau atlyginimus vos ne iki minimumo. Krikščionys demokratai su Andriumi kaip tyras šaltinio vandeniukas. Patys šventumo įsikūnijimai, dėl visko kalti paksistai ir darbiečiai. Nežinau, ką jau ir bedaryti ar juoktis ar verkti. Kokia Tėvynės sąjunga tyra kaip skaisti mergiotė. Jeigu ne tas Paksas ir Viktoras kokios mamos būtų laimingos ir patenkintos. TS sutvarkytų Lietuvą. Nežinau ką čia ir pasakyti. Tamsta Kubilius kaip ateina prie valdžios, taip ir diržus visiems veržia užmiršdamas savo biurokratų aparatą. Andriaus veiksmai visą verslą suvarė į pogrindį. Niekas nebenori dirbti baltais, viskas šešėlyje, jokios stimuliacijos. Tai nors su Putinu susidraugavo. Labai jau keistas įvykis, gal besivažinėdami dviračiais ką ir sutars.

Fredis*|2010-07-19 17:03

z-analitike, marginalios partijos yra mūsų šalies nelaimė, per jų buvimą Seime kenčia jaunos mamos-traktoristės. Marginalų veiklos ir mąstymo stilius yra: demagogija, nekompetencija, korupcija. Šustauskas, Lementauskas, Gražulis, Uspaskich, Paksas - iškiliausi marginalų atstovai, kurie kartu su socialistais (Bradausku, Brazausku, Vėsaite, Zuoku) mus nutempė į dabartinį liūną.

traktoriste, mano pajamos yra vidutinės, nesu partinis, nei pradedantis, nei kitoks politikas, ne liberalas, tiesa, rinkimuose dalyvauju, esu aktyvus ir nuoseklus balsuotojas.

traktoristė|2010-07-19 20:32

Vidutinės pajamos virš 2000 lt. Motinystes išmokos retai siekia tokį lygį. Kuriems siekia, tai tie ir tyli. Yra bėda, kad labai dažnai šeimai apie tokias pajamas iš vieno suaugusiojo galima tik pasvajoti.
Ką tokiems būtų galima patarti? Matematika paprasta, tik neaišku, ką daryti kai nėra ką skaičiuoti. Fredi, jei tu pasisakai už priimtą įstatyma, gali pamokyt asmeninių finansų valdymo motinystės metais.

Fredis*|2010-07-19 20:53

traktoriste, viskas priklauso nuo to, kokio dydžio mokate palūkanas bankui už paskolą, apskritai kokios jūsų išlaidos būstui ir kiek pinigų skiriate pramogoms, kosmetikai, maistui, ar jums padeda tėvai.
O gal labiau reikėjo žiūrėti jaunystėje už ko teki, gal neapdairiai ištekėjai iš meilės kokiam nors tuo metu buvusiam vakarėlių liūtui, tinginiui, nepaleidžiančiam iš rankų alaus butelio ir su nuolat smilkstančia cigarete dantyse, o dabar nerandančio darbo varžtelių sukiotojo baldų gamybos ceche?
Yra tokia patarlė: pagal Jurgį ir kepurė.
Labai didelė ir dosni parama visiems auginantiems vaikus tėvams negali būti, nes pinigai ant medžių neauga. Valstybė mokesčių pavidalu pinigus surenka iš vienų subjektų ir perpaskirsto pagal Seime priimtas proporcijas vargingesniems. Kiekvieną rudenį būna tvirtinamas sekančių metų biudžetas, tuo metu vyksta pagrindiniai šiuolaikinės visuomenės mūšiai, kartais kovos veiksmai net persikelia į metų pradžią (sausio 16-tą), kai ima trupėti seimo langai, braškėti policininkų skydai ir šalmai.

traktoristė|2010-07-19 21:28

Kaip valstybė atsidėkoja motinoms, pagimdžiusioms po kelis vaikus nuo patriotų vyrų, kurie žuvo po sausio 13 tankais?
Vyrai iš cechų prastesni, tai jų žmonos ir palikuonys žemesnio rango. Taip kalba nuolatinis rinkėjas. Aišku dėl ko valstybėj turim chaosą.

Fredis*|2010-07-19 21:46

traktoriste, tai tada Tavo vaikai yra jau suaugę ir savarnkiški žmonės, o Tu visa žydi antra jauntyste ir džiaugiesi gyvenimu.

Tarp kitko, labiausiai sausio 13-osios aukas stengėsi pamiršti visokiausio plauko socialistai ir marginalai. Toks Antanavičius net spiegė tuo metu: - Seimas - ne kareivinės, čia neturi smirdėti kareiviškais batais !!!

Jonux|2010-07-20 10:04

Truputi juokingi pasisakymai, kad seimas kazkam uz vaikus turi atzsidekoti ir t,t. ir pan... Ar vaikus mes gimdome seimui? Ar seimas/prezidentas/vyriausybe nurodo mums, kiek tureti vaiku? Sutinku, socialine parama turi buti, ji labai reikalinga, bet neisivaizduokime ir tokio absurdo, kad jei pasigimdeme 3 vaikus, galesime issidrebti ir jau nieko daugiau gyvenime nedaryti... Visuomene jau ir taip "sensta": vis mazeja darbingo amziaus zmoniu, daugeja pensininku. Kas bus jei is tu darbingu dar trecdalis nedirbs? Kaip likusiems juos islaikyti? Biudzetas netsiranda "is dangaus". Gerai, kad nors lietuviai siek tiek tai supranta. Sunkaiu su graikais, kurie isivaizduoja, kad jei garsiai pareks, püinigai is dangaus nukris. Baisiausia tai, kad europos sajunga ju ta fantazijas patenkina, todel tikriausiai ir liks nieko nepasimoke...

z-analitikas|2010-07-20 10:26

Jonux, o tu nepagalvojai, kad niekas nebenori vaikų gimdyti, nes išlaikyti vaiką šiais laikas yra prabanga. Mąstantys žmonės tai supranta ir naudojasi apsisaugojimo priemonėmis, kitom mamom gaunasi netyciukai. Vaiką normaliomis sąlygomis auginti gali tik šeima, gaunanti virš 4 tūkstančių litų per abu, turinti nuolatinę gyvenamąją vietą. Auginu 2 vaikus ir tikrai žinom su žmona, kas tai yra auginti vaiką neturint pinigų.
Ne tik Lietuva sensta, bet ir visa Europa sensta. Pažiūrėkime į išsivysčiusias šalis, Skandinaviją pvz. Baltų ir jaunų žmonių mažėja. Dauginasi tik musulmoniškos kilmės atstovai. Greit ir Lietuva bus okupuota ne rusais, bet musulmonais. Galėsime garbinti Alachą ir skelbti džichadą rusams su amerikonais.

traktoristė|2010-07-20 15:47

Graikai rėkauja, nes piktinasi. Rėkavimai nėra prašymas, aišku, kad žmonės supranta situaciją, net nebūdami ekonomistais ar politologais tik supratimu vaikų nepamaitinsi ir į mokyklą neaprengsi.
Kiek tavo galva, Jonux, reikia litų per mėnesį, kad vaikai būtų pamaitinti ir aprengti? Sakykim, turint vieną vaiką šeimai iš trijų asmenų reikia bent tūkstančio litų pragyvenimui (komunaliniai mokesčiai ir paskolos atskirai). Tą tūkstantį reikia užsidirbti arba gauti kaip socialines išmokas iš valstybės.
Duokit datbo, duokit veiklos ir dirbsiu. Juk turiu aukštą išsilavinimą, darbo nesibaidau. Valstybė tyli. Niekas man nieko nesiūlo, darbo nerandu, išmokos už vaikus mažinamos.
Graikai kvaili, nes rėkauja, lietuviai protingi, nes tyli. Keistas požiūris. Tam ir yra demokratija.Žmonės turi teisę reikšti nepasitenkinimą.

Fredis*|2010-07-20 16:03

traktoriste, keisk mąstymą: - darbo neprašyk iš valstybės, o pasiimk darbą ir duok jo kitiems.
Galima prašyti darbo ir iš valstybės, tam tikroms pareigybėms užimti nuolat skelbiami konkursai. Nebandei sudalyvauti? Kokie įspūdžiai?

Jonux|2010-07-20 17:08

"Kiek tavo galva, Jonux, reikia litų per mėnesį, kad vaikai būtų pamaitinti ir aprengti?"

Mano galva reikia maziausiai dvigubai daugiau, negu gauciau algos Lietuvoje... todel cia ir negyvenu :(

traktoristė|2010-07-20 17:49

Kurioj ministerijoj tu dirbi? Galėčiau pabandyti ten įlysti, o tada abu maltume kai ką...
Bet galvoju tu tikrai ne Finansų ministerijoj, nes net nežinai, kad kuriant darbo vietas kitiems, reikia turėt bent minimalų įstatinį kapitalą. Girdėjai Fredi tokią savoką ar tik dainuot kaip Valinskas ir moki?
O pats dirbi valstybės duotoj ar savo sukurtoj darbo vietoj? Abiem atvejais matau daug aukų.

Fredis*|2010-07-20 18:39

ne ministerijoje, o privačiame versle ir dar pagal patentą.
traktoriste, o kodėl tau nepagalvojus apie knygos rašymą?
"Kaip traktoristė Lietuvoje (galima įrašyti kitos valstybės pavadinimą) darbo ieškojau". Būtų bestseleris garantuotai.
Tarp kitko ar žinai, kad protingiausia (tfu... turtingiausia, nors tai vienas ir tas pats) moteris pasulyje yra J.K.Rowling, romanų apie berniuką-burtininką Harį Poterį rašytoja. Pagalvok. Arba kojines megzti ir pardavinėti Didžiojoje gatvėje ar prie Trakų pilies. Paveikslų tapymas, siuvinėjimas ir t.t..

*Tata|2010-07-20 19:45

Gerbiamieji,

kadangi man tėvystės atostogos jau negresia :D, tikėtis šia proga didelių išmokų iš Valstybės irgi netenka, tai maniau pavyks nuo komentarų susilaikyti. Deja, deja. Skaitant moteriškosios oponentų pusės (o ir kai kurių vyrų) argumentus susidaro toks įspūdis, kad moterys vaikus pradeda be jokio malonumo, gimdo ne biologinio organizmo šauksmo būti "MOTINA" skatinamos, o , kaip kokios mašinos - reproduktorės vykdo Valstybės užsakymą, todėl ir jų "meilės vaisiais" turi rūpintis Valstybė ir ne pagal išgales, o tiek kiek joms norisi. Neduosit tiek, kiek mes (kartais ir machinacijų keliu) "nusipelnėm" - špyga jums taukuota; negimdysim.

Nedarykit, mielosios, iš švento Motinystės jausmo verslo, negi jau taip jus kova dėl "lygių" teisių paveikė, kad visur matote tik pinigus ir kuo didesnius. Užaugo pokario karta be sauskelnių, specialių tipo Milupa mišinėlių vaikams, be jokių Valstybės paramų, ilgalaikių motinystės apmokamų atostogų ir nesam nei kvailesni nuo to, nei ligos daugiau kamuoja, tik gal kiek santūresni, nerėkiam gerkles išvertę: duokit, duokit, bet bandom patys savimi daugiau rūpintis. Kaltinti kitus, aplinką, o ne save dėl visų nesėkmių ir neišsipildžiusių svajonių lengviausia. Teisus "Fredis", sakydamas, kad reikia daugiau iniciatyvos rodyti pačiam, o ne vien tik reikalauti sau privilegijų kitų sąskaita. Ne gaila būtų mamoms (galima ir tėtukams, kurių pašaukimas auginti mažus vaikus) ir dešimt metų mokėti, gimdykit kas metai ir turėsit šimtaprocentines išmokas (čia tai bus verslas ir verslo liudijimo pirkti nereikės), bet vis su išskaičiavimais, vis kuo lengvesniu keliu į galutinį tikslą. O vietoj sauskelnių labai tinka merliniai vystykliukai; ir pigiau ir sveikiau, tik išskalbti nepatingėkit :D.

ITA|2010-07-20 23:09

Vaikai – mūsų ateitis ir nėra jokio skirtumo kaip tas vaikas pradėtas: su malonumu ar be jo( kaip Tata rašo) ir dėl kokių priežasčių moterys gimdo: dėl pinigų ar lydimos nuostabaus jausmo –meilės.Dėl to cinizmą pasilikite sau, nes įvyksta faktas –gimsta Žmogus, Lietuvos pilietis, kurį paremti pažadėjo Vyriausybė, kuri kažkodėl dažnai pamiršta savo pažadus.Tai gal laikas išmokti laikytis duotojo žodžio?

*Tata|2010-07-21 06:53

Gerb. ITA,

Vyriausybė (labai Jūsų nemėgstama) pažadėjo ir gimusį Vaiką parems, tik pagal išgales, o ne tiek, kiek kai kurių "gimdyvių" išaugęs apetitas norėtų. Labai gaila, bet Jūs mano nuogąstavimus, kad kai kurios "gimdyvės" vaikų gimdymą pavertė verslu, patvirtinote. Jeigu vaikai gimtų iš meilės, laukiami, tai juos išauginti, aprengti ir pamaitinti tėvai, kad ir esant kuklesnei Vyriausybės paramai, galimybes visada turi. Bet kada vaikui skirta parama panaudojama ne pagal paskirtį, o biesas žino kam, kartais ir "velnio lašam", tada jau jokia parama tokiam vaikui užaugti "dora Valstybės ateitimi" nepadės.

Ir dar. Teisybės sakymas, kokia ji nebūtų, nėra cinizmas. Jūs mano nuogąstavimų nepaneigėte, o juos patvirtinote. Tai kur čia cinizmas? Ir kas didesnis cinikas? Ar tik kartais ne ta "gimdyvė", kuri gimdo, kad Vyriausybės paramą gautų? Bet paramos reikia ir vaikams, ir pensininkams, ir invalidams, ir mokytojams, ir medikams, ir policininkams, ir gaisrininkams ir, ir, ir........ Tai iš kur visus paremti tiek , kiek "remiamiesiems" norisi, kai "mašna" tuščia? Gal kartais Jūs turite "stebuklingą lazdelę", ar kitaip žinote kaip įgyvendinti seną komunizmo statytojų lozungą;"Iš kiekvieno pagal sugebėjimus - kiekvienam pagal POREIKIUS", nesislapstykite po "ITA" ženklu, legalizuokitės ir aš dėsiu visas pastangas, kad Jūs taptumėte "Valstybės Galva".

traktoristė|2010-07-21 07:45

Privatus verslas reikalauja darbo valandomis neterminuoto laiko ir neskaičiuojamų pastangų siekiant tikslo. Reiškia Fredžiui rėkimas ir ėjimas per galvas taip pat būdingas. Namatau priežasčių, kam apsimetinėjama ir vaidinama valstybės draugą, o aš palieku kaip valstybės priešė. ITA irgi labai gerai sako. Koks skirtumas, gali tas vaikas būti pradėtas ir iš mėgintuvėlio. Jis vis tiek yra valstybės ateitis. Jo valstybė ne guminė ir neišsipūs pagal kiekvieno poreikius.
Aš tik visada stebiuosi, kodėl niekas nepaaiškina kaip išgyventi už dabartines ir ypač būtimas išmokas. Pateikit mėnesio sąmatą ir aš pabandysiu pagal ją gyvent arba priešui ją pasiūlysiu. Iš anksto ačiū.

ITA|2010-07-21 08:51

Gerbiamas Tata,
Už Jus kalba pyktis,nežinau, gal ant savęs .Kiek žinau, vyrai, kurie „po savo žmonos padu“dažniausiai išsilieja ant kitų , ypač ant moterų. Pasak Jūsų, jos kaltos, kad reikalauja iš valstybės pažadėtų pinigų. O ką gal Jūs seimūnas ir ten Jūsų pinigai, kad atrodytų tuoj Jums numaus paskutines kelnes?Arba Jus paliko ir įžeidė mylimas žmogus, ir dabar kaltinate visus:visi blogi, o aš geras. O gal Jūs vis dar laukiate komunizmo, tai be reikalo leidžiate laiką mistiniams reiškiniams – istorija pasuko kitu keliu. „Stebuklingą lazdelę“ turim kiekvienas – tai mes, mūsų širdys ir mūsų gerumas ir tik nuo mūsų priklauso mūsų vaikų ateitis.

z-analitikas|2010-07-21 09:32

ITA, Tata yra užkietėjęs konservatorius ir kapitalistas, kuris pasiruošęs nuo vargšių mamų paskutines kelnes, atsiprašau, sijoną numauti. Kubilius vis veržia mamom diržus, suverš iki tokio lygio, kad mamos vos galą su galu sudurs. Bus kai prie komumizmo žmonės badaus, neturės, ką valgyti.

ITA|2010-07-21 09:43

z-analitikui,
Labai taikliai parašyta.Turbūt Tata komunistų partijos nariu buvo, ar nario giminaitis, kuris tikisi, kad sovietmetis sugriš-tada jokių išmokų, parduotuvių lentynos tuščios, o valdžioje –diktatoriai

gyvenimo mačiusi|2010-07-21 10:33

gyvenimo mačius esu.vaikeli,ką tu kalbi apie komunistų partijas ir tuščias lentynas.jos tuščios buvo todėl, kad pagrindė produkcija buvo tiekiama į sovietų sąjungos centrą, ten buvo dar sunkesnis gyvenimas. grąžą Lietuva gaudavo nemokamu mokslu, garantuotu darbu. tuščios lentynos, bet netušti pilvai.vaikeli, matosi dar be patirties esi, pagyvensi suprasi, kad ne lentynų gausumu sotus žmogau esi.
apie vaikų auginimą Tata yr teisus.materialumas užvaldęs mūsus, norim atlygio net už savo vaikus.

*Tata|2010-07-21 10:43

Mieli "ITA", "Z-analitike",

Jeigu mes žaistume žaidimą "Laivų mūšis", tai aš visada laimėčiau, nes kiek Jūs "šaudėt", nei vieno karto nepataikėt. O būtent: nesu aš ant nieko, nei ant savęs, nei ant kitų piktas, ne po žmonos padu, ne seimūnas, nepaliko ir neįžeidė manęs mylimas žmogus, nieko nekaltinu nebūtom nuodėmėm, nevaidinu geruolio anei teisuolio, nelaukiu komunizmo, ne kapitalistas (gyvenam iš ganėtinai kuklių pensijų ir santaupų), moterims sijonus "maustyti" esu jau per senas, labai rūpinuosi savo vaikais ir anūkais, gerbiu MOTINAS (tikras, o ne "gegutes"). Esu konservatorius pažiūromis į gyvenimą, bet nepriklausau jokiai partijai, nes tikrų konservatorių Lietuvoje jeigu ir yra, tai ne tie, kurie trinasi apie "valdžios lovį".

Kad Jums nereiktų vargti ir spėlioti tiek daug apie mane, atvirai prisipažįstu jog esu optimistas-realistas pensininkas, atvirai išsakantis savo pažiūras į aptariamą situaciją, nepataikaujantis niekam, kad ir kokia nemaloni būtų teisybė. Suprantu, vaikus auginti sunku, daug kainuoja, bet Valstybėje sunkmetis (o Valstybė tai mes visi, kiekvienas su savo problemomis), tai negi šiandien reikia "išgyventi" mamoms kažkieno kito sąskaita, klimpti Valstybei į skolas, kurias turės grąžinti ne mes, o mūsų vaikai ir anūkai.

Ir klausimėlis "Z-analitikui". Kas privertė "kailinius išversti"? Tiek gyrėte sovietinį rojų ir še tau: "Bus kai prie komunizmo, žmonės badaus, neturės ką valgyti". Nieko sau metamorfozės............................:D.

Fredis*|2010-07-21 10:45

Valstybės biudžetas yra deficitinis. Ką tai reiškia? O, gi tai, kad gyvename skolon. Skolas kažkada ( ne kažkada, o sutartyse numatytu terminu) reikės grąžinti. Pirmutinis uždavinys - mažinti įsiskolinimus. Skolintis pinigus iš užsieninių bankų ir kitų finansinių organizacijų ir pinigus skirti motinoms su tėvais - vienas prasmingesnių skolintų pinigų išleidimo būdų šalia mokslo finansavimo (švietimo sistema), pinigų skyrimo sveikatos apsaugai ir įvairiausių verslo skatinimo projektų.
Yra vienas niuansas - daliai motinų ir tėvų pinigų už auginamą vaiką visiškai nereikia, nes jie yra sukaupę rezervus iš anksčiau, yra išsilavinę ir gerai uždirbantys. Tokiems tėvams skirti pašalpą? Pagal Konstituciją esame visi lygūs, todėl vieniems duoti daugiau pinigų , kitiems visai neduoti - labai sudėtingas pašalpų skyrimo mechanizmas. Geriausia būtų, kad visi tėvai ir motinos sugebėtų patys pasirūpinti savimi be valstybės kišimosi. Jeigu valstybė duoda pašalpą - reikia tik padėkoti ir didžiuotis savo valstybe, o ne nuolat piktai bumbėti. Pyktis - blogas patarėjas.

ITA|2010-07-21 12:23

Gerb. Gyvenimo mačiusi,
Nemanau, kad tarp eilučių galėjote perskaityti ką žmogus yra patyręs.Ir jeigu, kaip Jūs sakote, buvo netušti pilvai, tai kodėl kažkas dabar turi tokį norą atimti iš dabartinių vaikų pinigus. Jeigu turėtumėte mažų vaikų, Jūs kitaip rašytumėte ir kovotumėte už savo vaikus ir jiems pažadėtus pinigus. Gal mes per dažnai skaičiuojam svetimus pinigus, o problemos slypi mumyse ir mūsų mąstyme?

51.8|2010-07-21 12:34

Visos mamos daro pirst ir pirst, bet niekada nebūna pliumpt. Chi
O pliumpt nebūna todėl, kad jos niekada tokiose diskusijose nepasako faktų.
Tokioms mamoms siūlau rinktis į savo gūžtą:
http://www.pipedija.com/index.php/Supermamos_%C5%A1maik%C5%A1ta%C5%A1ikn%C4%97s
Chi :D

ITA|2010-07-21 12:42

Tata rašo, kad skolas turės atidavinėti mūsų vaikai ir anūkai, bet gi šie pinigai ir yra vaikų išlaikymui.Teisingai, kai jaunoms šeimoms trūksta pinigų, jie bėga į užsienį.Kažkada ir šie vaikai pabėgs nuo šios Vyriausybės, tada niekas nieko niekam neatidavinės – nebus kas atiduoda.
Su Fredžiu sutinku, kad biudžetas deficitinis.O kodėl žmonės pyksta?Jie puikiausiai mato kokias išmokos plaukia į valdžios kišenes, ir dar sunkmečiu.O kodėl nepradėta nuo „viršūnių“ , o imtasi nuo „apačios“-paprastų žmonių:mamų, pensininkų.

Fredis*|2010-07-21 12:58

Visuomenės spaudimas savo patiems išrinktiems atstovams Seime ir daugumos sudarytai vyriausybei turi prasmę tik tada, kai komunikuojama argumentai, pagarbiai ir konstruktyviai.
Visuomenė vyriausybės poziciją turi TAIP PAT suprasti ir išgirsti. Vaizdžiai tariant valstybės biudžetas, į kurį nukreiptos visų akys, yra tuščias maišas ir dar esame skolingi su palūkanomis bankams. Valdžia yra mokesčių surinkėja ir perpaskirstytoja, o taip pat priimanti politinį sprendimą kokios apimties turi būti viešasis sektorius, kurio paslaugų dalis visuomenės nori labai išplėtotų, gausių (socialistai, marginalai, traktoristė, z-analitikas , ITA ir kt.), o liberalai - priešingai viešųjų paslaugų nori minimaliai, šie žmonės labiau pasitiki privačia iniciatyva, liberalų manymu privatus verslas yra efektyvesnis, jis gali net perimti dalį viešųjų paslaugų (privačios mokyklos, gydymo įstaigos, transporto paslaugos, energetika ir kt.). Konservatoriai ir krikščionys demokratai yra per vidurį šių dviejų besigrumiančių visuomeninių grupių.

z-analitikas|2010-07-21 13:40

mielas Tata, Čekuolį perskaičiau vakar. Buvo įdomu apie SSRS, rekomenduoju. :D
Tata, kaip tamstai pasikartosiu.
Nešlovinu komunizmo. Tiesiog kai kurios socializmo idėjos man patinka. Niekados nesakiau, kad sovietmetyje buvo rojus, aš tik pateikdavau faktus. Kiekvienas režimas turėjo savų pliusų ir minusų, bet net nežinau kur priskirti nemokamų butų dalinimą prie sovietį. Čia pliusas ar minusas. Jų kainos dabar siekia virš 500 tūkstančių litų ir jaunas žmogus per visą savo gyvenimą nesutaupys. Nemokamas mokslas prie sovietų. Dabar už kurį vargšas studentas dirba kaip vergas Afrikos plantacijoje po 16h maximos kasoje už skatikus. Taip, sutinku, kad prie sovietų kartais reikėdavo pastovėti eilėse prie maisto, kad gauti skanios daktariškos dešrytės. Bet kad dabar žmonės iš bado miršta ne todėl, kad eilėse stovėti reikia. Žmonės pinigų neturi, darbo neturi. O kapitalistinis darbdavys pasiruošęs išsunkti paskutinį kraujo lašą mokėdamas minimumą ir tai juodais. O dar prisimenu kokius filmus rodydavo. Jokio smurto, patyčių, visi draugiškai žygiavo į talką aplinkos tvarkyti, nebaisu buvo iš šokių grįžti namo. Dabar kas darosi mokyklose, prisižiūri žiaurių Holiwodinių filmų vaikai tyčiojasi vieni iš kitų. Baisu naktimis vaikščioti. Visur šūkiai "išgyvena stipriausi ir nagliausi". O tylūs kuklūs žmonės nors ir gabūs niekam nereikalingi, nes jiems nepatinka šikti visiem iš eilės ant galvų kaip tai skelbia kapitalistinė propaganda.

Fredis*|2010-07-21 13:53

z-analitike, aš JUMS galiu atpjauti gabaliuką daktariškos dešros. Būtumėte laimingesnis?
Nors ir vėl, bendruomenės, labdaringos organizacijos yra suorganizavusios labdaringas valgyklas. Gal ten Jus galėtų paguosti ir pamaitinti?

Jonux|2010-07-21 14:26

z-analitike, kokiam siltnamyje gyvenai? As tai kazkodel ir sokiuose esu i snuki gaves, ir kapeikas prie mokyklos sistemingai atiminedavo... O patycios gal ir nebuvo tokios ziaurios kai dabar, bet esu ne skyi vyrseniu lieptas "vairaves" sededamas ant siuksliu kibiro bei dainaves "vai chichiaku" (beje sis tarybinis filmukas net Rusijoje buvo uzdraustas kaipo skatinantis ziauruma)...

51.8|2010-07-21 15:29

Palauk, tai reiškia ir sovietmečiu botanikus lupo? :D Chi
Reikėjo pasidaryt natrio chloridu šaudantį pistalietą ir visiems skriaudikams į minkštą vietą, į minkštą vietą....... Chi chi :D

Jonux|2010-07-21 17:55

51.8: pats tu botanikas :D

Nuo keleto vyresniu chiliganu (buvo musu mokyklol tokie broliai Bugeniai, dar kokis ta pravarde "bobis") gaudavom visi, net ir "kieciausi" :D Ir kapeikas atimdavo :D

Inga*|2010-07-21 20:34

Paskaitau komentarus ir suprantu kodel dauguma vyru yra kiaules. Venintelis Tata ir z-analitikas vertas mano pagarbos. Likusieji nebrendylos vidutiniokai, nesupranta ka reiskia auginti vaika. Tikriausiai patys ziuri krepsini su draugais ir maukia savo aluti kol zmonos stengiasi lavinti maza butybe gimusi leliuka. Vyrams turetu buti geda Greiciau Grybauskaite sutvarkytu sia vyru pagieza subjaurota sali. zinote as galvoju, kai visa valdzia perims moterys, gyvenimas bus geresnis.

ITA|2010-07-21 21:21

O kas pasikeis jei valdžą perims moterys?Negi negirdėjote niekad priešrinkiminių pažadų ir vyrų, ir moterų, kurie ir kurios atėję prie Valstybės vairo užmiršta savo pažadus ir „varo“ savo politiką.Juk visi tenai atsidūrę paslaptingai pasikeičia – tik girdime sunkmetis.Taip, mes paprasti žmonės jį jaučiame, bet kada pajus pagaliau tie, kurie mums tą nuolat kartoja -valdžios vyrai ir moterys

*Tata|2010-07-22 06:35

Miela Ingute*,

Esu labai pamalonintas, kad nors viena moteriškos lyties atstovių, už mano tiesias, "be marškinėlių" mintis, kurias išsakau atvirai, nesislapstydamas po mistiniais nic'ais, jaučia man pagarbą, nevadina "ciniku" ir dar bjauresniais epitetais. Nors prisipažįstu ir Tu, gerbiamoji, man kartais užkuri tokią pirtį, kad net padai svyla :D. Bet aš nepykstu, o džiaugiuosi, kad su manimi kas nors diskutuoja, nors gal dėl mūsų amžiaus skirtumo, jaunatviško Tavo maksimalizmo aš kartais nesuprantu. Patikėk, Ingute*,kad kvailiai ne mamutai - neišnyks, nesvarbu kas, vyrai ar moterys valdys Lietuvą. Visais laikais buvo ir bus MAMŲ ir TĖVŲ, kurie sunkmečiu atiduos paskutinį duonos kąsnį savo vaikui, kad tik jis augtų normaliai, nepriteklių nejausdamas, bet bus ir "GIMDYTOJŲ", kurie vaikų gimdymą pavers verslu, gimusiam žmogučiui skirs mažiau dėmesio nei Tu savo kačiukui, bet visa gerkle klyks; Vyriausybe, žiūrėk, pagimdėm vaiką, duok mums tiek, kad visa "šeima" iš to vaikučio pinigų galėtume tenkinti savo poreikius. Ir jiems visai nerūpi , kad išgalės pas Vyriausybę deja labai menkos, kad ir kiti žmonės turi problemų, ne mažesnių, o gal ir didesnių.

Jonux|2010-07-22 10:40

Ingute, apie vaiku auginima galesi pasisakyti uzauginusi bent viena.

Taciau, jei rasi vyra toki, kaip z-analitikas, laukianti pinigu is valdzios, is Dievo ar is dar velnias zino ko, gali buti labai sunku tuos vaikus auginti. Mano poziuriu AS turiu pasirupinti, kad mano vaikai turetu ka valgyti, apsirengti ir su kuo pazaisti. Jokia valdzia to nepadarys. Sveicarai moka "kindergeld" (vaiku pinigus): sudejus tuos pinigus uz abu vaikus jie nesudaro nei 10% viso mano atlyginimo. O stai ponia Traktoriste noretu, kad jai uz vaikus moketu vidutines algos dydzio pinigus... Butu juokinga jei nebutu graudu.

Beje dauguma tavo pasisakymu Ingute as irgi galeciau taip pat ivardint: " Butu juokinga jei nebutu graudu..." Kas is taves isaugs? ;) :DDD Chi Chi Cha Cha Cho Cho Che Che :DDD
Palikti komentarą
  1. * - žvaigždute pažymėtus formos laukus užpildyti būtina!



A. Macijausko premija
Nmedia 2010

Naujausios temos

Populiariausios temos

Karštos diskusijos

Nauji komentarai

© 2009 - 2012 VšĮ „Žurnalistika kitaip“. Visos teisės saugomos. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką VšĮ „Žurnalistika kitaip“ sutikimą.