2012 m. vasario 06 d., Pirmadienis

Naujienos kitaip

Premjeras nesusikalbėjo su pedagogais ir medikais

Parengė Judita Jensen
2010 m. liepos 26 d., Pirmadienis
Pinigai

...praėjusių metų pradžioje medikų ir pedagogų atlyginimai kilo, o tik paskutinį ketvirtį šiek tiek mažėjo... (T. Petravičiaus nuotr.)

Praėjusios savaitės pabaigoje net apolitiški žmonės sukluso dėl viešumoje tarp premjero Andriaus Kubiliaus ir švietimiečių bei medikų užsiplieskusio ginčo. Kodėl premjero kalba tapo įžeidimu, o tolesnis aiškinimasis atskleidė elementarų nesusikalbėjimą? Lietuvoje kalbama keliomis kalbomis?

Atsakydamas prezidentei Daliai Grybauskaitei, premjeras A. Kubilius „Žinių radijuje“ kalbėjo apie taupymo sunkumus viešajame sektoriuje dėl nemažintų medikų ir mokytojų atlyginimų. Premjero mintys apie pedagogų ir gydytojų atlyginimus netruko pasklisti, o kartu sukelti dar ir nepasitenkinimo bangą.

Medikų profesinės sąjungos, o netrukus ir pedagogų sąjungas vienijanti organizacija išplatino reikalavimą premjerui paneigti savo žodžius arba pagrįsti teiginius skaičiavimais. „Ar Vyriausybės nutarimą, kuriuo bazinė mėnesinė alga sumažinama nuo 128 iki 122 litų, pasirašėte ne Jūs?“ – piktinosi pedagogai.

Premjeras savo žodžių nepaneigė. Pasak A. Kubiliaus, praėjusių metų pradžioje medikų ir pedagogų atlyginimai kilo, o tik paskutinį ketvirtį šiek tiek mažėjo, todėl bendras rezultatas esą toks, kuris buvo apibūdintas žodžiais „nemažinti atlyginimai“.

Paini situacija, kuri iškart buvo vainikuota visuomenės kiršinimo ir chaoso kėlimo laurais. Kadangi premjeras dideliais reitingais paskutiniu metu nesižarsto, visuomenei ši painiava leido pasijausti teisėjais – štai, premjeras meluoja. Kiti ėmėsi ginti nesigilindami į detales. Politologai turbūt šį reiškinį pavadintų demokratija.

Arba nesusikalbėjimu. Oratorystės meno retai kam tenka paragauti, o lietuvių oratorių žinios baigiasi įtikinėjimo ir dėmesio nukreipimo subtilybių išmanymu, todėl nesusikalbėjimas - dažnas reiškinys visuomenėje.

Nesusikalbėjimas įdomus tuo, kad jis gali būti natūralus ir atskleisti susikalbėti negalinčiųjų trūkumus. Trūkumai paprastai pataisomi...

Taip pat nesusikalbėjimas gali būti dirbtinis. Šitas, dirbtinis, - žiaurus.

Lieka spėlioti, kuris variantas buvo praėjusią savaitę.

Tie, kuriems netinka šie variantai: a) visuomenės kiršinimas; b) natūralus nesusikalbėjimas; c) dirbtinis nesusikalbėjimas, galėtų viešai pateikti tikrą ir neginčijamą tiesą.

Apolitiškų vis daugėja ir daugėja, o juk niekas neišsilavinusios visuomenės valdyti nenori... Todėl susikalbėjimas nepakenktų.




Griežtai draudžiama informaciją kopijuoti, dauginti, platinti, republikuoti, panaudoti interneto svetainėse arba kitose informavimo priemonėse be raštiško VšĮ „Žurnalistika kitaip“ sutikimo. Jei sutikimas gautas, būtina nurodyti www.zurnalistika-kitaip.lt kaip šaltinį su aktyvia nuoroda. Visas leidinio turinys yra apsaugotas anti-plagijavimo sistema COPYSCAPE.
Žurnalistika kitaip
Komentarų skaičius: 23

Fredis*|2010-07-26 09:28

Visi su visais susikalba. Tiesiog susiformavo tokia tradicija - jeigu profesinė organizacija ar susivienijimas tyli, neprotestuoja, tai reiškia, kad ji savo ir atsovaujamųjų žmonių padėtimi yra patenkinta. Valdžios atstovui prakalbus apie atlyginimų dydį reikia garsiai šaukti, kad apmokėjimas už darbą yra menkas, nepakankamas, kad kolegos užsienyje uždirba nepalyginamai daugiau. Tada valdžia kaip rūpestinga motina pakabina samčiu iš bendro katilo ir garsiausiai spiegenčiam krestelį į ištiestą dubenėlį papildomą samtį košės.
Tarp profesinių sąjungų atstovų yra ir vidinė konkurencija, jeigu nepakankamai balsingai rėksi - ant bačkos į lyderio poziciją užlips balsingesnis, įžūlesnis, mažiau apkiautęs, dailiau susišukavęs ir stipriau pažastis odekolonu išsipurškęs karjeristas.

z-analitikas|2010-07-26 10:28

Nesupratau esmės apie kokį susikalbėjimą eina kalba.
Profsąjungos Lietuvoje yra korumpuotos ir bailios kaip pilkos pelytės.
Dabar apie medikus. Siūlyčiau Kubiliui medikams iš tų 122 likusių nurėžti pusą ir palikti 66lt. Vieša paslaptis, medikai gyvena kaip inkstai taukuose. Valstybės atlygis medikams yra priedas prie tų pinigų, kuriuos nelegaliai susirenka iš pacientų. Medicinos įstaigos yra vienos iš korumpuočiausių iš viso viešojo sektoriaus. Nori, kad tave ištirtų, turi duoti 20 - 50lt. Atsimenu, kaip vienam giminaičiui reikėjo operacijos. Gydytojas pareiškė, kad galės operuoti tik po mėnesio. Davus 200lt į kišenę operuoti galėjo jau kitą dieną. Juokinga, jeigu nebūtų graudu. Per visą gyvenimą teko tik vieną kartą sutikti tokį gydytoją kuris neėmė pinigų, nors ir daviau. Jo pasakymas buvo "mano užduotis gydyti, o ne kyšius imti". Pagarba tokiam žmogui. Visai kitas reikalas su mokytojom, bet tikiu, kad universitetuose jie nieko mažiau kišininkauja ir pasipelno iš studentų.
Skylių lopijimo planas. Siūlyčiau Kubiliui apmokestinti automobilius po 50lt mėnesiui. Aš mokečiau. Kiek galima kentėti šitą betvarkę gatvėse. Žmonės rėkia, kad neturi ką valgyti, bet nežinia už ką turi užsipilti degalų. Nesvarbu, kad dusliarka su viela pririšta, vis tiek važiuos su tuo subyrėjusiu kledaru.

traktoristė|2010-07-26 10:58

Kaip pažiūrėsi į nesusikalbėjimą. Kiekvienas kalba liaudžiai, ir nori liaudį patraukti į savo pusę. Gavosi juokinga situacija, kad Kubilius bėgo nuo meškos bandydamas pasiteisinti prieš Grybauskaitę ir užtaikė ant liūto, ant profsąjungų.
Taip visada būna. Nieko, tuoj naujas nesusipratimas uždengs šitą ir visiems bus gerai.
Žmonės nesigilina ir tikrai darosi vis apolitiškesni, automatiškai jie nustumiami į šalį, kai reikia kalbėti apie rimtus reikalus valstybėje, o kai daužomi seimo langai, tokius žmones labai lengva pavadinti neišsilavinusiais pacanais, nieko nesuprantančiais jaunuoliais. Šita bukinimo teorija, siekimas padaryti visuomenę kurčią ir aklą labai pasiteisina.

*Tata|2010-07-26 11:08

Mielas "Z - analitike",

Taip gražiai "išguldei" mano mintis, kad didžiausias "vargas", kuris man teko, perskaičius šį autorės pamastymą apie nesusikalbėjimą, tai Tamstos išvadoms pritarti. Bet neoponuoti vėl "nesolidu" :D, tad patariu ,gerbiamasis, ateityje neleisti "kalboms vaikščioti - rečj idiot". Paprasčiau gal būtų, kad "kalba neitų", o būtų apie kokį nors reiškinį "kalbama, kalbamės". Didžiausia mano pagarba Jums. Neįsižeiskite už žiupsnelį humoro.

Fredis*|2010-07-26 11:08

Neįsivaizduoju kas čia pas mus bukina žmogų. Visi čia skaitantys ir rašantys turime inernetą , galime šviestis, lavintis ir tobulėti iki begalybės. Kažkodėl žmonės mano, kad kažkas už juos viską turi padaryti, sumokėti gerą atlyginimą ir dar viską nuodugniai išaiškinti.
Va, z-analitikas supranta reikalo esmę ir nebumba kaip koks girtuoklis traktoristas: eina su 50 litų kupiūrą pas gydytoją ir žino, kad gaus kvalifikuotą gydymą be eilės.

Jonux|2010-07-26 11:29

ka gi, si syki ir as turiu sutikti su z-analitiku. Automobiliai apmokestinti visoje europoje, ir niekas del to nenustoja vazineti. Uzatt yra is ko idealius keliu palaikyt... Pvz. mes mokam po 590 CHF i metus, bet musu autoi maza: Mitsubischi Colt. Tas mokesti priklauso nuo svorio, todel SUV turintys moka zymiai daugiau. Bet niekas del to nemirsta ;)
Beje, z-analitike, su mokytojais nera "kitaip". Siais laikais LT beveik joks dlykas nera uztektinai isdestomas per pamokas. Vaikams reikia eiti mopkytis papildomai (net tokio dalyko kaip biologija!!!) ir tevai tustina kisenes. Puikiai zinau, kaip tai veikia: mokytoja zino, kokie klausimai bus per egzamina, todel "papildomai" ruosia atitinkamai. Neruosti egzaminus ilsiako prastai, todel tevai akivaizdziai mato to papildomo ruosimo "rezultatus"... Ir toliau tustina savo kisenes. Mokytojai tap "pasidaro" po antra alga (kartais net dar daugiau)...

51.8|2010-07-26 13:31

Nesusikalbėjo dėl to, kad nesusikoncentravo. Turbūt mintyse jau planavo atostogas. Pavydėkit, pikti lietuviai, ministras pirmininkas jau mina pedalus šiek tiek piečiau. Chi

traktoristė|2010-07-26 13:49

Labai gerai,z-analitike, privedei mintis prie to mokesčio už mašinas. Apie tai galima pagalvoti labai rimtai ir be pykčių.
Kiekvienas mokestis turi foną. Kai brangsta degalai ir auga atlyginimai, masės tai priima kaip natūralų procesą. Tą patį galima pasakyti ir apie atlyginimus. Kubilius galėjo kalbėti apie pedagogų ir gydytojų nemažintus atlyginimus, jei ir kainos būtų atitinkamai nepakilusios. Eilinių žmonių masės kainų ir atlygių santykius supranta labai primityviai. Jei kyla kainos, turi kilti ir atlyginimai.
Valdžia žino arba turi žinoti, kad žmonės taip supranta ekonomiką. Atitinkamai kiekvienas mokestis turi būti įvedamas atsižvelgianst į žmonių psichologiją ir supratimą. Pati mintis apie mašinų mokestį man irgi patinka. Turbūt kiekvienoj normalioj valstybės taip ir turi būt. Bet pažiūrėkim, kokioj situacijoj lietuviai yra. Jie neturi pinigų, jie vidutinio išsilavinimo, jų pasaulio suvokimas baigiasi ties Pasvaliu, Varėna ir Klaipėda. Jie tokio mokesčio nenorės suprasti.
Dar didesnė bėda, kad jie neturi darbo. Juose didėja pasipiktiimas, jie niršta ir bet kokie nesusipratimai ar premjero nesusikalbėjimai yra degtukas į šieno kupetą.
Ką dabar toks mokestis pakeistų. Aš nemanau, kad jis labai stipriai prisidėtų prie biudžeto taisymo. O bėdos dėl jo būtų.
Biudžetas susibalansuotų užtikrinus stiprią vidaus kontrolę bet kokių instancijų, turinčių finansinių interesų viešajame sektoriuje. Verslas tegul verslauja, o viešas sektorius turi tarnauti pirmiausia valstybės biudžetui.
Faktiškai valstybės tarnautojai turėtų gyventi gana skurdžiai, nes jie patys neuždirba, gauna fiksuotą atlyginimą ir jokių pašalinių pajamų. Realybė Lietuvoj visai kita. Privatus sektorius kartais vargingiau atrodo negu kai kurie viešojo sektoriaus padaliniai.

Fredis*|2010-07-26 14:22

Kaip ne traktoristės ranka išvedžiotas tekstas. Todėl pas mus ir nėra automobilių moklesčio ir nekilnojamojo turto mokesčio gyventojams, nes yra taip kaip aprašė traktoristė. Ten kur striuka, kur trumpa - smogti dar vienu mokesčiu - bus perlenkta lazda, lenkiamas medelis sulūš per pusę.
Išvada: valdžioje sėdi, valdžiai patarinėja ne kvailiai. Į šviesų rytojų, pasiturinčią ir sočią ateitį reikia eiti kantriai, klumpant nosimi į dulkėtą kelią, susibraižant į bruzgynus kelius ir rankas, bet vis tiek atkakliai einant į priekį. 50 LTL kupiūras einant pas daktarą ar valdinionką geriau paliekant namuose.

z-analitikas|2010-07-26 14:50

Fredi, leisk pasidomėti kaip gi tamsta planuoji atpratinti žmones nešti gydytojams po 20 - 50lt. Jokio skirtumo ar eini pas privatininką, ar pas valdišką, visi jie nori į kišenę. Skirtumas tas, kad valdiškoje tu nemoki, bet kiši pinigus gydytojui jau kabinetuose. Tas pats ir pas privatininką. Jeigu eini į medicinos centrą, tu moki medicinos centrui, bet gydytojas vis tiek nori savo dalies. Ne pirmas atvejis, kaip eini pas privatininką, kuris nori sau į kišenę. Gavęs gerą gabaliuką kviečia pas save į Santariškes atlikti tyrimus. Kam mokėti privačiam medicinos centrui, jeigu jis Santariškėse pasirūpins tavimi nemokamai, svarbu, kad pinigėlis pas jį kišenėje atsidurtų. Įdomu, kaip juos atpratinti laukti to pinigo iš pacijiento. Gal reikėtų kokius reidus daryti ar įstatiminę pataisą paruošti, kad toks gydytojų elgesys būtų baudžiamas įstatymu.

traktoristė|2010-07-26 16:04

Matai turim bendrų bruožų. Aš irgi mėgstu nusikalbėt. :)

ITA|2010-07-26 17:10

Teisus Fredis sakydamas, kad pinigus namie palikti einant pas daktarą. Teisus ir z- analitikas, kad žmones neįmanoma atpratinti nuo kyšių davimo. Įsisenėjusi kyšių davimo praktika, kurią išrauti su šaknimis galėtų, manau, tik labai sugriežtinti įstatymai, kurių nesilaikymui būtų įvestos tokios baudos, kad neapsimokėtų kyšių imti. Kaip rodo mūsų teismų praktika, žmonių negąsdina šiandieniniai įstatymai.

Laura|2010-07-26 20:49

Kodėl nesusikalbėjo? Susikalbėjo, tik ne visi norėjo išgirsti ir suprasti. Atlyginimų skaičiavimo principai parenkami pagal pareigybes.
Visi atliko savo darbus. Gerų atostogų ministrui pirmininkui.

Inga*|2010-07-27 08:14

Zinote ka. Vakar per televizija maciau Strasburo teima, kuris svarste Pakso nusalinima nuo Lietuvos prezidento ir apsmeizima. Spekit ka, ji isteisins. Zinote ka tai reiks. Tai kad musu viriausybe yra melagiu susiburimas. Krikscionys demokratai pasistenge apsmeizti Paksa, tada ji nusalino neteisetai. Strazburo teismas irodys tai ir tai bus faktas. Zinote toks pat faktas, kad Andrius Kubilius mums meluoja per televizija, atlyginimai vesajame sekturiuje mazejo. Nesvarbu, kad mazejo tik keliais litais, bet mazejo. Tai yra melagyste ir tai faktas. Reikia ziureti i darbus vyriausybes, joje dirbanciu zmoniu darbus.

Ziurekite i Viktora Uspaskicha, jis taip pat buvo apsmeiztas krikscioniu demokratu. Bet dabar Europos parlamentaras. Paziurekite visur aplinkui krize, bet zinokite Kedainiai klesti, bedarbyste maziausia. Viktoras padare visa infrastruktura ir sukure daug darbo vietu Kedainiuose. Kol kiti stato ir tvarko Lietuva, musu valdantieji krikscionys demokratai (konservatoriai) viska griauna.

Jonux|2010-07-27 10:29

Ingutre, z-analitikas berods buvo prases asocialiu asmenu neslovint... man belieka tik prisidet prie jo prasymo ;)

Fredis*|2010-07-27 11:02

Inga* yra kraštutinė kūju ir pjautuvu besiplaikstanti kairioji radikalė. Visos nuomonės turi teisę gyvuoti, svarbu tik, kad jos būtų konstituciškos. Ši persona anksčiau kažką nerišliai švebeldžiavo apie sutratėjimą, sutraškėjimą po rusiškų tankų vikšrais, tai mano kuklus pageidabvimas yra trinti tokią rašliavą be gailesčio.

z-analitikas|2010-07-27 13:17

Gal Inga* kartais perlenkia lazdą, bet jos žodžiuose tiesos yra.
Į politiką reikia rinkti žmogų, kuris įrodė save darbais. Uspaskichas man taipogi labiau patinka negu Kubilius su savo vyriausybe, kuris ir težino visiems diržus veržti, tik save ir savo partijos draugus pamiršta nuolatos. Pritariu Ingai ir dėl Kėdainių, teko pabuvoti ten. Žmonės yra laimingi, berods ir patenkinti savo globėju Uspaskichu. Juolab, kad jis prisideda prie Kėdainių savo finansiniu ir moraliniu palaikymu. Įdomūs dalykai pradės aiškėti po teismo dėl Pakso nušalinimo. Jeigu paaiškės, kad jis buvo nušalintas neteisėtai, bus viskas tuo ir pasakyta apie tuometinę vyriausybę. Dar vienas įdomus dalykas kaip Landsbergis patapo milijoneriumi? Pasinaudojus matematika nelabai ir suvokiama iš kur tokie pinigai jo valdoje. Landsbergio pasiūlymas, kad sodrą uždaryti reikia, keistas. Neva pensininkus vaikai išlaikyti turi, o ne valstybė, įdomus pamąstymas. Nežinau ką ir pridurti, visą gyvenimą moki mokesčius valstybei, o senatvėj gausi špygą taukuotą. Vis linksmiau man darosi toj laisvoj Lietuvoje gyventi.

Fredis*|2010-07-27 13:25

z-analitike, kažką painioji apie Landsbergio milijonus, apie Sodros uždarymą - taip pat. Liberalų sąjūdis ar tai Laisvosios rinkos institutas pagvildeno tokią idėją ir tiek.
Meilė Uspaskichui? Kikvienas įsimyli į save panašų. Buvau geresnės nuomonės apie tave, z-analitike. Uspaskich - netašytas, grubus, chamiškas, mergišius, savo įmonėje samdiniams vokelyje moka papildomą atlyginimą, slepia mokesčius, neteisėtais būdais susidoroja su konkurentais, nes miesto taryboje sėdi saviškiai iš DP partijos.

z-analitikas|2010-07-27 13:58

mielas fredijau, tavo kletskus man tingisi net skaityt, eilinis peckeliojimas ir šūkiai komentaruose kaip ir pridera savo genties pakalikui. Jokių faktų tamstos rašliavoje neradau. Darau prelaida, kad tamstos komentarai dundukiški ir neverti dėmesio.

traktoristė|2010-07-27 14:43

Skaitau ir negaliu atsistebėt lietuvių, aš bent jau taip galvoju, kad komentatoriai čia lietuviai polinkiu į politiką. Diskutuojat ne visai logiškai ir pagrįstai, bet ne tame esmė.
Šiandien prie ano kito teksto beveik niekas nepasisakė,ale apie politiką visvien visi susirinko pašnekėt.
Pažiūrėjus atrodo, kad lietuviai politiką išmano ne blogiau už politologus, ale tai kaip tokie politizuotojai išrenka tokias personas rinkimuose tai man niekada nebus lemta suprasti.

Fredis*|2010-07-27 15:15

traktoriste, į Seimą yra išrinkami patys protingiausi sutikę dirbti viešąjį darbą žmonės iš mūsų tarpo. Visa bėda, kad dalis žmonių visiškai neturi jokių orientyrų, nesuformuoluoja sau jokių moralinių vertybių, kuriomis vadovaujantis atėję į rinkiminę apylinkę pasirinktų tinkamą partinį sąrašą ir už jį pabalsuotų. Kyšį gydytojui nešantis z-analitikas, aišku, kad pabalsuos už darbo partiją, kurios vadas Uspaskich yra tampomas po teismus už finansinius nusikaltimus. Mums čia po nosimi mojuojanti Inga* raudoną vėliavą su kūju ir pjautuvu yra z-analitiko bendramintė, jos pasirinkimas gali svyruoti amplitudėje tarp Fronto, Tvarkos ir Teisingumo (Paksas) ir jau minėto Uspaskicho. Kai tokių balvonų prisirenka pilnas Seimas - tokie ir darbo rezultatai.

traktoristė|2010-07-27 15:38

Palauk, man tokie kaltinimai labai panašūs į konservatorių šnekas. Tu šneki apie blogus pasirinkimus seimui, ale gi tavo favotirai kaip tik jam dabar ir vadovauja.

Fredis*|2010-07-27 15:53

Vadovauja, bet neturi daugumos. Šiaip problemos yra ne Sime, ne priimamuose įstatymuose ir net ne gerame ar blogame vyriausybės darbe. Prisimeni kai Grybauskaitė dar pernai vasarą sakė:
- Krizė įgauna pagreitį ir suktukas tik įsisuka.
Mūsų šalis yra laisvoje rinkoje, laisvoje banguojančioje jūroje mažas trapus laivelis talžomas galingų bangų. Kaip gelbėti padėtį vyriausybė pasirinko kelią iš karto ir labai ryžtingai - sukėlė PVM mokestį iki 21 proc., padidino akcizus, kad būtų už ką žmonėms mokėti pensijas, pašalpas mamoms, atlyginimus viešąjam sektoriui. Opozicija siūlo nieko nedaryti, nekelti mokesčių (kairioji opozicija siūlo liberalų modelį, nonsensas), o pinigus skolintis iš TVF. Graikijoje dirbantis ir rekomendacijas dalinantis TVF siūlo tokias rekomendacijas kaip dabar dirba TS-LKD ir liberalų koalicinė vyriausybė.
Sutinku su tuo, kad žmonės turi nuolat daryti valdžios žmonėms spaudimą, kad ji neužsimirštų ir neprisipirktų už parlamentines lėšas knygų "Mikė Pūkuotukas", servizų ar saldainių. Nutverta už pakarpos su triufelių maišeliu rankoes V.Blinkevičiūtė tepasakė:
- Oi, atsiprašau!
Palikti komentarą
  1. * - žvaigždute pažymėtus formos laukus užpildyti būtina!



A. Macijausko premija
Nmedia 2010

Naujausios temos

Populiariausios temos

Karštos diskusijos

Nauji komentarai

© 2009 - 2012 VšĮ „Žurnalistika kitaip“. Visos teisės saugomos. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką VšĮ „Žurnalistika kitaip“ sutikimą.