2012 m. vasario 06 d., Pirmadienis

Nuomonių akistata

G. Navaičio pasiūlymui lengvinti vaikinams stojimo į aukštąsias mokyklas sąlygas - NE

2010 m. vasario 24 d., Trečiadienis
Dvieju studentu nuotrauka

Psichologas siūlo palengvinti vaikinams stojimo į aukštąsias mokyklas sąlygas

Pasak LR Seimo nario, psichologo Gedimino Navaičio, valstybė turėtų reguliuoti vyrų skaičių aukštosiose mokyklose, nes, esą dėl mažesnio vyrų skaičiaus universitetuose aukštojo išsilavinimo siekiančios moterys negali susirasti sau tinkančios antrosios pusės.

Kitaip tariant, psichologas siūlo palengvinti vaikinams stojimo į aukštąsias mokyklas sąlygas.

Nekasdieniškas pasiūlymas, orientuotas, rodos, į kokybišką santuoką, o apie kitus gyvenimo tikslus – šiuo atveju apie mokslą – pagalvota kaip apie šalutinį veiksnį, trukdantį pagrindiniam.

Tik kiek tas pasiūlymas tikslingas? Jį psichologas argumentuoja atliktų apklausų rezultatais, atskleidžiančiais, jog vos 1 procentas apklausoje dalyvavusių abiturienčių norėtų tekėti už žemesnį išsilavinimą turinčio vyro ir taip pat tik 1 procentas abiturientų vaikinų norėtų tuoktis su aukštesnį išsilavinimą turinčia mergina.

Tyrimo rezultatai, rodos, akivaizdūs, tačiau keliems iš 99 procentų pasisakiusiųjų už santuoką su žemesnio išsilavinimo mergina pagrindinis gyvenimo tikslas – santuoka, kad būtų galima teigti, jog verta lengvinti stojimo į aukštąsias mokyklas sąlygas?

Psichologo pasiūlymas būtų vertas dėmesio, jei vienintelė gyvenimo siekiamybė Lietuvoje būtų santuoka, bet akivaizdu, kad taip nėra. Tada kokiais sumetimais siūloma išbalansuoti ir taip sunkiai pusiausvyrą išlaikančią švietimo sistemą?

Įsivaizduokime, jog psichologo pasiūlymas susilaukia pritarimo ir tampa realybe. Vadinasi, į aukštąsias mokyklas įstoja vaikinai su prastesniais įvertinimais negu kad galėjo iki sąlygų palengvinimo. Siekiant, kad silpnesnieji asmenys neiškristų jau po pirmų egzaminų, matyt, būtų numatomos papildomos palengvinimo sąlygos – juk viskas vardan kokybiškų santuokų... Ir kokie to rezultatai? Asmenys, laikantys rankose diplomus ir su jais žingsniuojantys prie altoriaus.

Stojimo į aukštąsias mokyklas sąlygų palengvinimas vaikinams panašus į specializuotas programas mokyklose protiškai silpnesniems vaikams. Bet mokykla yra mokykla, o universitetas?

Po šio psichologo pasiūlymo nublanksta visos mintys apie tai, kad Lietuvoje verkiant reikia skatinti stojimą į profesines mokyklas, nes universitetai „kepa“ per daug „specialistų“.

Artimiausiu metu psichologas galėtų pateikti kitą pasiūlymą: merginos – į profesines mokyklas, vaikinai – į universitetus, taip visi skaičiai susireguliuotų!

Ir apskritai, ką reiškia stojimo į aukštąsias mokyklas sąlygos? Jos ir taip per silpnos, jei nevienas studijuojantis teigia, jog valstybinių egzaminų rezultatus, o taip pat ir įstojimą į aukštąsias mokyklas lemia ir sėkmės faktorius.




Griežtai draudžiama informaciją kopijuoti, dauginti, platinti, republikuoti, panaudoti interneto svetainėse arba kitose informavimo priemonėse be raštiško VšĮ „Žurnalistika kitaip“ sutikimo. Jei sutikimas gautas, būtina nurodyti www.zurnalistika-kitaip.lt kaip šaltinį su aktyvia nuoroda. Visas leidinio turinys yra apsaugotas anti-plagijavimo sistema COPYSCAPE.
Žurnalistika kitaip
Komentarų skaičius: 15

pusiau|2010-02-24 08:00

Pusiau teisinga mintis psichologo. Panasi i daugelio seimo nariu mintis. Neisbaigtas pasiulymas. O jei butu isbaigtas, pats psichologas suprastu, kad jis neteisus.

z-analitikas|2010-02-24 08:08

Jūrate, na kam dabar taip?
Tu protinga žurnalistė, turėtum žinoti, kad mūsų, vaikinų, intelekto lygis šiek tiek mažesnis negu jūsų, merginų.
Psichologo išsakyta mintis visai nieko. Pilni universitetai
merginų, gerai mums vyrams. Gaila, kad esu vedęs ir turiu vaikų :)
Na, bet tikiuosi dabar visi vyrai, kurių lemtis iš anksto buvo nulemta tapti statybininkais, galės baigti univerus. Įgiję aukštą išsilavinimą jie galės dirbti vadovais, sėdėti savo šiltuose kabinetuose bei malti dideli Š**** Na, panašiai kaip aš! Visą dieną komentarus rašinėti, straipsniukus skaitinėti :) Geras tas gyvenimas, kai turi aukštą išsilavinimą. Komentaras ne į temą, bet svarbu, kad nuotaika gera :)

z-analitikas|2010-02-24 08:28

O dabar šiek tiek rimčiau.
Psichologo mintys manęs visiškai nežavi, susidaro jausmas, kad mes, vyrai, esame silpnoji lytis.
Reikia keisti ne sistemą, bet individų mąstymą, kurie gyvena šioje sistemoje. Aš turiu omenyje augantį jaunimą.
Mūsų gerbiamo ex-prezidento dėka mes perėmėm daug žalingų įpročių iš taip vadinamos svajonių šalies JAV.
Pakanka pažiūrėti televizorių. Šita galinga dėžutė formuoja jaunimo nuomonę. Kas yra propaguojama? Teisingai, šiuolaikinis bukumo etalonas. Ko tu bukesnis, tuo kietesnis tarp jaunimo esi. Absurdas.
Gebiamam G. navaiciui siūlyčiau susirūpinti NE vyriškos lyties diskriminacija, bet protingos visuomenės formavimo idėja.

51.8|2010-02-24 09:58

Navaitis jau pagarsėjo Seime su knygų skandalu ir Mike Pūkuotuku. Dabar šitas cirkas. Akivaizdu, kad žmogus ištroškęs dėmesio, o pasiginčyt su politikos senbuviais nepavyksta, tai su savo pasiūlymais bent visuomenei primena apie save. Chi.
Kas linksmiausia, kad tokiems kaip Navaičiui, Karaliui, Nedzinskui gaunasi juokint visuomenę. Chi
Jei šitas pasiūlymas bus Seime svarstomas rimčiau, tai aš nematysiu reikalo dar tikėtis kažkokių protingų minčių iš seimūnų. Chi.

Karvė|2010-02-24 10:58

Panašu, kad Navaičiui metas į pensiją arba bent jau pas profesionalesnius kolegas apsilankyti...

traktoristė|2010-02-24 12:29

Dalinai aš pritariu Navaičiui. Jis psichologas ir kalba TIK kaip psichologas. Koks gi jis seimo narys. Jis tik savo srities specas, o ne valstybės reikalų žinovas. Skaičiau apie tai delfyje ir mačiau, kiek daug žmonės komentarų rašo. Aišku, kad didžioji dauguma priešinasi tam. Ir žmones galima suprasti.
Kartais atrodo, kad seime teikiami pasiulymai del demesio i save atkreipimo.

51.8|2010-02-24 13:46

Traktoriste, jei pritari šitam pasiūlymui, tai gal sutinki ir su Karaliaus pravaikštomis? Gi ir jį galima dalinai pateisinti. Chi.

stebetojas|2010-02-24 13:56

Karve zmogau tu zmogau tau paciam reiketu apsilankiti pas profesionalus arba pasikonsultuoti del savo padidejusio EGO.
As toks as anoks. As turiu daug draugu AS viska pasiekiau. nesamone. Esis paprastas pagyrunas ir tiek.
Per didelis AS uzsiregistruok pas G. Navaiti. Jis tau pades.
Man jis patinka geras psichologas.
Skaiciu kratini 51.8 man atrodo tu pats istroskes demesio. Sis zmogus ir taip turi nemazai demesio. Visi seimunai siulo kokius nors projektus o cia as matau provokacija kazkokia. Cia ispusti reikejo jo. Iki tokios lygio.

Simona|2010-02-24 14:55

Aš nematau reikalo apie tai rašyti ir kalbėti. Čia gi tik kabliukas žiniasklaidai, kad apie Navaitį parašytų, o šitas pasiūlymas ir liks tik popieriuje. Kam čia kelti tokias kvailas audras?

z-analitikas|2010-02-24 16:21

Gerbiamas stebėtojau, manau ne Karvei reikėtų pas G. Navaitį užsiregistruoti, bet tau:) Pamenu tavo nestabilios psichikos priepuolius:) Nepyk, bet ką jau padarysi, taip yra. Aš asmeniškai nieko prieš Navaitį neturiu, tiesiog šitas pasiūlymas man kaip vyrui atrodo diskriminuojantis ir kažkaip jau keistokas.

traktoristė|2010-02-25 09:28

Skaičiau, aš nesutinku su Karaliaus pravaikštomis, nes šitas psichologas bent dėl vaizdo dirba, o Karalius net ir vaizdo nedaro. Aš niekada negirdėjau Karaliaus pasisakymų rimtais klausimais, vien tik bulvarine spauda su juo bendrauja, o Navaitis buvo del knygu i skandala patekes, tai vis zinios ji parode. :)
Sitas jo pasiulymas yra niekas kitas kaip vienas is variantu parodyt, tipo "as dirbu".

Inga*|2010-02-25 20:37

Na zinote, as pasibaisejus, ka jus cia prirasete apie gerbiama G. Navaiti, kaip jums visiems negeda. Inga* buvo isskridus i Amerika darbo reikalais. Palik cia jus vienus taip ir pridirbsit nesamoniu.

O jus zinote, kad jis vaikinai del jusu aukojasi, kad jus taptumete siek tiek protingesni, ir baigtumete aukstuosius.

Dabar kas antras dundukas.
Z-analitike, kaip tau negeda. Tu gi protingiausia po Fredzio* cia.

O jus zinote, kad G. Navaitis yra puikus zmogus ir dar geresnis psichologas. As pakraupus ka apie ji parase Karve. Jis visa savo gyvenima paskyre tirinedamas poru santykius. Jis sukure savo pazinciu puslapi http://www.darnipora.lt/, kur viskas paremta psichologiniais aspektais.

z-analitikas|2010-02-25 23:54

Miela Inga*, malonu tave vėl cia matyti :) Matyt, pas
Artūrą Račą bloge neprigijai, tai nusprendei grįžti. Matyt, tau ten buvo kaip Amerika :). Viskas taip nepažįstama. :)

z-analitikas|2010-02-26 00:04

Inga*, kur tu matei, kad aš rašiau, kad G. Navaitis yra blogas žmogus. Kur tai parašyta? Inga*, aš tau pilnai pritariu, G. Navaitis yra protingas ir gerbiamas savo srities specialistas, bet nepyk jo šitas pasiūlymas biškį ne į temą. Tikrai nenoriu, kad tokios kaip tu ateityje badytų mano sūnų pirštais ir sakytų "Žiūrėk, eina silpnosios lyties atstovas."

niekam tikęs pasiūlymas|2010-03-07 19:26

dirbtinai reguliuoti - amerikietiškas idiotizmas. Kaip ir lygių galimybių reguliavimas. Kaip ir per jėgą moterų brukimas į politiką ar į vadovaujančius postus. Kaip į karo ministres įbrukimas beveik idiotės, kuri net į mediciną normaliai nesugebėjo įstoti. Vien dėl lyčių lygybės. Nėra ir negali būti lyčių lygybės. Dirbtinumas tik iškreipia natūralią evoliucijos eigą. Evoliucija galima tik dėl atsiradusių skirtumų, tarp jų ir psichologinių. Ir niekas nežino, kas aplamai vertesnis - moteris ar vyras. Netikusiai statomas klausimas. Dėl tų skirtumų į tą pačią vietą nevienodai tinkami. Specializacija - varomoji jėga. Vienur vyrai, kitur moterys turi, įgyja neprilygstamą "jėgą" - vertę. Lygiavos įvedimas prives prie absurdo, savybių niveliacijos ir evoliucijos atgal.
Palikti komentarą
  1. * - žvaigždute pažymėtus formos laukus užpildyti būtina!



A. Macijausko premija
Nmedia 2010

Naujausios temos

Populiariausios temos

Karštos diskusijos

Nauji komentarai

© 2009 - 2012 VšĮ „Žurnalistika kitaip“. Visos teisės saugomos. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką VšĮ „Žurnalistika kitaip“ sutikimą.