2012 m. vasario 06 d., Pirmadienis

Nuomonių akistata

Homoseksualų eitynės: leisti negalima uždrausti

2010 m. kovo 31 d., Trečiadienis
Homoseksualų eitynės

Rasa: „Dabartinė situacija mįslinga: vieniems galima, kitiems - ne" (Nuotr. T. Petravičiaus)

Po to, kai šių metų sausio mėnesio pabaigoje Vilniaus savivaldybėje buvo užregistruotas pranešimas apie ketinimą sostinėje surengti gėjų paradą, atsivėrė nauji neriboti diskusijų ištekliai visuomenei ir neištirti klodai žiniasklaidai. O homoseksualai, paradu žadantys priminti valstybės pareigas atkreipti dėmesį į gėjų, lesbiečių, transseksualų ir biseksualų padėtį šalyje, dar iki gegužės 8 dienos (tą dieną planuojamas paradas) susilaukė ir dėmesio, ir nuodugnios „analizės“. Tiesa, dėmesys toli gražu ne tik džiugino.

Seimo narys Mantas Adomėnas Vilniaus merui ir partijos kolegoms Seime išplatintame viešame laiške teigė, jog:

Tokių paradų neatskiriama dalis – atvirai demonstruojama panieka ir išpuoliai prieš visuomenės moralinę sanklodą, prieš šeimą ir krikščioniškąsias vertybes, kurias išpažįsta Lietuvos žmonių dauguma ir kurias mūsų tauta gynė nuo totalitarinio režimo bei prievarta pasaulėžiūrą primesti bandžiusių okupantų.

adomenas.lt

Prie visuomenės diskusijos prisijungė ir Seimo narys Petras Gražulis:

Ir aš eisiu į mitingą apsiginklavęs. Jie ten su nuogais užpakaliais, o aš su „brauniku“.

lrytas.lt

Proteste prieš gėjų eitynes pasisakymai buvo dar „iškalbingesni“. Stanislovas Buškevičius:

Pedofilija – jaunesnysis homoseksualizmo brolis.

diena.lt

Visgi Vilniaus savivaldybės leidimas rengti eitynes išduotas, toks sprendimas „palaimintas“  JAV ambasadorės Lietuvoje Anne Elizabeth Derse, kuri įteikė sostinės merui JAV prezidento pranešimą apie homoseksualių asmenų teises. Beliko sulaukti eitynių? Iki jų diskusijoje dar šio to trūksta...

Užmirštas žmogus, kurio „balsas neina nei į Dangų, nei į spaudą“. Šiuo atveju apie tokius kalbama kaip apie nedalomą vienetą – homoseksualai. Bet juk ši sąvoka įeina ir į kitas: jie Lietuvos ar kitų valstybių piliečiai ir jie – žmonės. O tie žmonės kalbėti irgi moka.

Transseksualė Rasa:

Nežinau ar dalyvausiu eisenoje... Žinau, kad skinai fotkins dalyvius ir pasekmės gali būti žiaurios... Lyg ir baugu, bet ar ne taip pat baugu buvo 1988m., kai, būdami studentai, iškėlėme tautines vėliavas Gaudeamus šventėje?

Lygiai tokia pati purvo ir gąsdinimų lavina buvo ir tada... Tai tikrai ne sutapimas - drakonas gyvas. Kažkada kovoję už žodžio laisvę, už demokratiją, už nepriklausomybę, politikai virto tuo, prieš ką patys kovojo...

Mano pozicija kategoriška: arba laisvės/teisės yra suteikiamos visiems arba niekam. Jei religinės (ne tik katalikų) ar kitokios eisenos galimos Gedimino prospekte ar Pilies gatvėje, tai tokios pat eisenos turi būti galimos ir tautiniam judėjimui, ir gėjams, ir profsąjungoms, ir t.t. Sąlyga viena - jokio smurto, jokių patyčių, jokių žeminimų.

Dabartinė situacija mįslinga: vieniems galima, kitiems - ne ir visa tai vadinama demokratija?

Viso to kaltininkai, pirmiausia, politikai, kurie kursto aistras ir vien dėl viešai deklaruojamos politikų pozicijos galima iškelti jiems administracinių pažeidimų ar diskriminacijos bylas - jie reikalauja riboti piliečių teises. Šie ponai nežino Lietuvos įstatymų? Įstatymai gina nuo diskriminacijos tiek religinių įsitikinimų, tiek seksualinės orientacijos pagrindu. Jiems atrodo kitaip...

Politikai nesupranta, kad tokiu elgesiu jie ir toliau kursto smurtą ir patyčias šalyje, kurioje vaikai žudosi, žudosi suaugę, kurioje daugiau kaip 60 proc. (tradicinių) šeimų smurtaujama.

Bažnyčia turėtų nuraminti savo konfesijos narius, bet to nesigirdi. Spėju - pritaria? Ar paskui veblens, esą tikintieji yra laisvi žmonės elgtis? Dviveidiška pozicija. Įsivaizduoju, kas būtų jei susirinktų protestuotojai prieš religines eisenas...

Iš viso to darau išvadą: gyvename ne demokratinėje šalyje, o sovietiškai klerikalinėje  „demokratijoje". Kol kas...




Griežtai draudžiama informaciją kopijuoti, dauginti, platinti, republikuoti, panaudoti interneto svetainėse arba kitose informavimo priemonėse be raštiško VšĮ „Žurnalistika kitaip“ sutikimo. Jei sutikimas gautas, būtina nurodyti www.zurnalistika-kitaip.lt kaip šaltinį su aktyvia nuoroda. Visas leidinio turinys yra apsaugotas anti-plagijavimo sistema COPYSCAPE.
Žurnalistika kitaip
Komentarų skaičius: 16

51.8|2010-03-31 08:12

Gėjai irgi žmonės. Žmonės neskirstomi į prastų ar kokybiškų kategorijas. Reiškia, vaikeliai, visiem galioja tie patys įstatymai. Gražulio pasisakymas niekuo neseksualesnis/nepatrauklesnis už homoseksualų sueitis. Chi.
Ir Rasos mintys pasirodė protingesnės negu citatos be konteksto. Lindau skaityti pilnų tekstų. Jie juokingi. Chi.
Žiūriu, katalikais būnam, kai patogu. Tai aš krikščioniskų minčių sklaida užsiimsiu kitą kartą. Chi.
Čia kablelio žaismas pavadinime,? tai aš dedu kablelį, kad leisti. Chi

fobis|2010-03-31 09:23

kas cia per straipsnis kazkoks homiku myletoju samburis kas cia zurnalistika kitaip. Ar cia is viso galima pavadinti zurnalistika cia homikai kitaip.

Jūratė A.|2010-03-31 09:50

Fobi, akivaizdu, Jums kyla daug klausimų, bet, jei ir toliau nesuprantamus dalykus vertinsite taip paviršutiniškai, o argumentams nepasiliksite vietos, neaiškumų tik daugės.

fobis|2010-03-31 09:56

Komentaras pašalintas. Jūratė Ablačinskaitė

agregatas|2010-03-31 10:21

Noriu isreiksti savo asmeniska nuomone apie diena.lt straipsni "Protestas prieš gėjų eitynes Vilniuje" mano akimis jis yra juokingas.
Nuotraukose 5 protestuotojai ir tie skinai jaunikliai. Jais manipuliuoja aukstesnes instancijos arba valdininkai bandydami priesinti Lietuvos zmones.
Skinai ir ju lyderiai su savo demagogija kelia daug didesne gresme visuomenei negu eilinis homoseksualas.

Inga*|2010-03-31 13:03

As esu labai tikinti mergina ir vaikstau kiekviena sekmadieni i baznycia.
As nesuprantu, kas cia per nesamone. Kas cia per politiku homofobu ispuoliai pries zmones, turincius kita orientacija. Koks skirtumas, svarbiausia i zmogu turime ziureti, o ne i jo seksualini gyvenima. As nieko blogo pries juos neturiu, ju reikalas.
As nesuprantu, ko cia P. Grazulis grasina homoseksualams su sautuvu. Nors nieko nuostabaus, paziurekime, kaip jis siulo vaikus aukleti. Lryte raso, kad ji tevai muse su dirzu ir aktyviai gyne seima, kad neprieme istatymo, kuris draudzia vaikus musti. As nesuprantu, kaip taip galima musti auganti organizma. Kaip galima P. Grazulio objektyvia nuomone pasitiketi, jeigu jis yra aktyvistas uz smurtavima seimoje. Kaip galima musti vaikus? Tai bedieviska. Cia man primena antra pasaulini, kai zydai buvo varomi i koncentracijos stovyklas.
As nesuprantu, ka jus zmones i Seima isrinkote, geda, esate visiskai abejingi, kas dedasi valstybeje, tik inksciate kaip kokios kariamos kates.

Fredis*|2010-03-31 13:33

Straipsnio mintis teisinga, tačiau išvada kaip kokios radikalės ("gyvename sovietiškai klerikalinėje „demokratijoje". Kol kas...").
Labai primityvu kaltinti dėl visų pasiatikančių negerovių P.Gražulį, jis yra tik tam tikros visuomeninės nuomonės transliuotojas, jei yra paklaus, tai bus ir pasiūla, o bažnyčioje (katalikų, liuteronų, stačiatikių, musulmonų mečetėje, ar žydų sinagogoje) spėju Jūratė nesilanko, tai ji ir negirdi bažnyčios hierarchų žodžių šiuo klausimu. Jeigu žmogus ko nors negirdi, tai nebūtinai reiškia, kad aplink yra spengianti tyla, gal ausyje koks nors trombas, ar sieros kamštis susidarė? :)

Jūratė A.|2010-03-31 13:46

Fredi*, išjunkite kompiuterį bent valandai ir pailsėkite nuo besaikio komentarų rašymo. Akys pavargo, niekas kitas jomis nepasirūpins, jei pats to nepadarysite.
Komentare rašote, kad "bažnyčioje (katalikų, liuteronų, stačiatikių, musulmonų mečetėje, ar žydų sinagogoje) spėju Jūratė nesilanko", nors omenyje turbūt turėjote Rasą, kuri ir pateikė tas "radikalias" mintis esą "gyvename sovietiškai klerikalinėje „demokratijoje". Kol kas...".

Fredis*|2010-03-31 13:59

Jūrate, įdėjai kažkokios karingos "transseksualės Rasos" nuomonę, o kitokios - ne, reiškia susitapatinai su šia radikale. Pažįstu vieną kitą ramų, tykų, nesiafišuojantį ir nespygaujantį ant kiekvieno kampo apie savo orientaciją homoseksualą, kuriems tokie "transseksuallės Rasos" kategopriški teiginiai yra nepriimtini ir jiems tik kenkia. Sąmonėjimo, laisvėjimo procesas yra palaipsnis, atkreipkime dėmesį, kad tik dabar, tik šiemet, tik prie šios valdžios yra įmanomas gėjų paradas, tuo ir pasidžiaukime. Jau pats faktas yra labai didelė visų mūsų sėkmė.

Jūratė A.|2010-03-31 14:32

Fredi*, kai paskelbiamuose rinkos tyrimų rezultatuose nerandate savos pozicijos, nebėgate į juos atlikusią įmonę reikalauti "įtraukti ir jus". Tam tikru aspektu labai panaši ir ši situacija. Žinoma, vietoj transseksualės Rasos "radikalių" minčių buvo galima paviešinti ir kuklesnę nuomonę, bet tuomet būtumėt galėjęs rašyti, kad "susitapatinu" su Petru Gražuliu, Mantu Adomėnu ir Stanislovu Buškevičiumi, dėdama skirtingo svorio nuomones.
Tad šįkart - "karinga" Rasa prieš "karingai" pasisakiusius vyrus.
Na, o antrajai Jūsų komentaro daliai aš pritariu.

51.8|2010-03-31 15:22

Ot velnias tas Fredis. Mažai kam Jūratė atsakinėja į komentarus, o po Fredžio provokacijų mergaitei nelieka kitos išeities. Chi.\
Žiūriu ji Fredį dar ir apdeda :D. Chi

stebetojas|2010-03-31 15:44

Nu zmones nu ka jus cia kalbate. Man sita ne prie sirdes visokie geju paradai. Kam cia afisuotis taip. cia kazkokia nesamone. Nu bet jeigu rodys dar per telika as nezinau tikrai nesamone. Valstybeje tai pinigu nera o jie tam sita paraduj 350 tukstanciu skyre geriau kokio kaimo mokyklom vaikams vadoveliu nupirktu. Vaikai neturi is ko mokytis o sitie su nuogais uzpakaliais lakstys per vilniaus centra. Tegul dabar visi sitie Letuvos homo seksualai nuperka vadoveliu ir sasiuviniu mokiniams. man kaip tevui tokie paradai nesuprantami.

z-analitikas|2010-03-31 21:26

Žiūrėk tu man, kaip čia šiandien linksma buvo. Viską praleidau.
Pasirodo, Jūratė dar bartis moka, ar kaip? Saulutė išlindo, stručiai galvas iš smėlio išsitraukė. Gerai jau, per daug negirsiu.
Pakritikuosiu, o gal patarsiu. Vienu žodžiu, man trūksta aiškumo šitoje nuomonių akistatoje.
Struktūra tokia.
Jūratės įvadinis žodis.
Citatos
.........
Jūratės žodis.
Ir va čia sustokime. Tarp perėjimo į "transseksualė Rasa".
"....Bet juk ši sąvoka įeina ir į kitas: jie Lietuvos ar kitų valstybių piliečiai ir jie - žmonės. O tie žmonės kalbėti irgi moka."
Ar Jūratė nemano, kad čia šioje vietoje kažko trūksta?
Transseksualė Rasa:
Rasos žodžiai.......
Man nelabai ką sako tie žodžiai "Transseksualė Rasa". Ar Jūrate, nemanai, kad čia galima būtų įpinti keletą sakinukų apie pačią Rasą? Po komentavimo forma matau užrašą "Taip pat žiūrėkite" ir ten du straipsniai. I dalis. "Aš - moteris...", "II dalis. Praėjus metams po lyties keitimo operacijos..." abejuose paminėta Rasa, jeigu čia ta pati Rasa. Kodėl neįpynus keletą sakinių į mano siūlomą vietą ir nesudėjus nuorodų į šitus straipsnius?? Nemanai, kad būtų daug aiškiau, kas tai per žmogus transseksualė Rasa.
Čia Jūrate, yra mano subjektyvi nuomone kaip nekompetetingo Elo Bandžio.
Tiesa nepamiršk skaityti delfi.lt, ten dirba viena labai kompetetinga ir patyrusi žurnalistikos atstovė, kuri mėgsta pasisavinti tavo intelektinės nuosavybės laurus. :)

Jūratė A.|2010-04-01 08:19

Z-analitike, nesuklysiu teigdama, kad pasiūlymų / patarimų tinkamumas priklauso nuo adresato požiūrio į juos. O požiūris teigiamas: žinoma, kad įrašo struktūra galėjo būti kokybiškesnė, sutinku, kad Jums, laiką taupančiam skaitytojui, norisi konstruktyvaus pateikimo, informatyvumo ir, svarbiausia, tikiu, kad turite pakankamai žinių bei patirties šioje srityje.
Tiesa, mįslingas paskutinis komentaro sakinys įrodo - esate nuolatinis skaitytojas. Tuo ir džiaugiuosi.

vofka|2010-04-04 19:36

ko tie gejai cia islinde, tegul lenda i savo pogrindi ir tenn poruojuasi. nera cia ko rodyti iskrypusio Lietuvos veido. uztenka kad jau seime yra geju. tikriausiai ju deka cia paradas ir yra.

z-analitikas|2010-04-05 10:28

Inga*, sakai esi labai religinga mergina, vaikštai į bažnyčią sekmadeniais ir kad esi UŽ gėjų paradą. Super, tu tikra moderni krikščionė. Tai gal malonėtum paaiškinti, kaip čia dabar taip gavosi, kad katalikų bažnyčia prieštarauja gėjų paradui, o religinga Inga* ne?
Šv. Sosto atstovas Baltijos šalyse: Bažnyčia prieštarauja gėjų eitynėms
http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/svsosto-atstovas-baltijos-salyse-baznycia-priestarauja-geju-eitynems.d?id=30706557
Palikti komentarą
  1. * - žvaigždute pažymėtus formos laukus užpildyti būtina!



A. Macijausko premija
Nmedia 2010

Naujausios temos

Populiariausios temos

Karštos diskusijos

Nauji komentarai

© 2009 - 2012 VšĮ „Žurnalistika kitaip“. Visos teisės saugomos. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką VšĮ „Žurnalistika kitaip“ sutikimą.