2012 m. vasario 11 d., Šeštadienis

Tiesiog nuomonės

Mokamas interneto turinys. „The Times“ skaičiuoja rezultatus

Parengė Judita Jensen
2010 m. liepos 22 d., Ketvirtadienis
Kompiuterio klaviatūra

...žmogus įpratęs mokėti už kelnes, tačiau nenori net girdėti apie informacijos kainą...

Pagaliau žinomi ilgai laukti ir skirtingų prognozių susilaukę rezultatai: „The Times“ po turinio apmokestinimo neteko 90 % skaitytojų internete. Panašių prognozių buvo išsakęs ir vyriausias dienraščio redaktorius, tačiau tokiu drastišku jo spėjimu mažai kas tikėjo.

Dienraštis „The Times“ – ypatingai populiarus ir vertinamas Bidžiosios Britanijos skaitytojų. Po vasaros pradžioje įdiegtų registracijos ir turinio prenumeravimo sistemų buvo plačiai diskutuojama ar teisingas žingsnis apmokestinti turinį, tačiau, nepaisant prieštaringų nuomonių, žiniasklaidos magnatui Rupertui Murdochui priklausantis leidinys tapo eksperimentiniu triušiu, o, praėjus vos mėnesiui po sistemos įdiegimo, skeptiški redaktorių spėjimai pasitvirtino - skaitytojai nenori mokėti dviejų svarų prenumeratos mokesčio per savaitę.

Internetas, iki šiol daugiausiai pajamų sugeneruodavęs iš reklamos, ryžtingai suka kitu keliu. Šis kelias, kelias be reklamos, tampa vis dažnesniu ginčų objektu. Kad reklama nebeneša norimo pelno, o dar ir erzina išrankius skaitytojus, verčia jos visai atsisakyti.

Ne veltui kai kurios interneto naršyklės sėkmingai kuria įrankius, galinčius pagelbėti reklamai alergiškiems asmenims. Štai „Safari“ jau prieš kurį laiką pristatė įrankį, galintį „išplėšti“ tekstą iš reklamomis mirksinčio kompiuterio ekrano. Patogu? Net labai! O kaip reklama? Prastai...

„The Times“ rodikliai stulbinantys, ypač žinant, kad apie tokią alternatyvą yra užsiminę ir Lietuvos internetinės žiniasklaidos atstovai. „Verslo žinių“ (dalis turinio taip pat apmokestinta) vyriausias redaktorius Rolandas Barysas yra kalbėjęs, jog nemokamos informacijos erai atėjęs galas, tačiau idėjos šalininkai argumentavo, esą originalaus turinio internete labai mažai – vos 11 % ,- todėl apie mokamą informaciją galima kalbėti tik tais atvejais, jei ji būtų nišinė, pavyzdžiui, verslo aktualijos, skirtos verslaujantiems, privatiems asmenims ir kt.

Kaip elgtųsi Lietuvos skaitytojai vieną rytą paprašyti užsiregistruoti ir susimokėti bet kuriame naujienų portale, sunku spėti, tačiau Didžiosios Britanijos pavyzdys džiugesio nekelia.

Įsivaizduokime situaciją, kad naujienų portaluose, nišiniuose tinklalapiuose, pramogų zonose (filmai, muzika, žaidimai) įdiegiamos turinio apmokestinimo sistemos. Asmeninių tinklaraščių apmokestinimas sunkiau suvokiamas, todėl šie lieka laisvai prieinami skaitytojams. Ar nenorėdami mokėti už kokybišką informaciją jie renkasi tinklaraščiuose pateikiamą informaciją? Gal tinklaraščiai atliks panašią funkciją kaip atokiose kaimo vietovėse maistu prekiaujantys asmenys iš automobilių: pirks informaciją ir ją pateiks per savus veidrodžius tinklaraščiuose.

Skamba nepatraukliai. Matyt, teisingai R. Barysas yra pastebėjęs, kad žmogus įpratęs mokėti už kelnes, tačiau nenori net girdėti apie informacijos kainą. Iškreiptas suvokimas.




Griežtai draudžiama informaciją kopijuoti, dauginti, platinti, republikuoti, panaudoti interneto svetainėse arba kitose informavimo priemonėse be raštiško VšĮ „Žurnalistika kitaip“ sutikimo. Jei sutikimas gautas, būtina nurodyti www.zurnalistika-kitaip.lt kaip šaltinį su aktyvia nuoroda. Visas leidinio turinys yra apsaugotas anti-plagijavimo sistema COPYSCAPE.
Žurnalistika kitaip
Komentarų skaičius: 28

ITA|2010-07-22 09:23

Nemokamas tik sūris pelėkautuose.To galima tikėtis ir Lietuvoje;: už viską gyvenime tenka mokėti.Mano spėjimai tokie: žmonės, pripratę gauti informaciją nemokamai – daugelis iš principo neskaitys ir nemokės, arba reikia išlaukti kažkiek laiko, kol žmonės pripras prie naujovių ir bus įprastas dalykas kaip ir parduotuvėje: ką perki – už tą ir moki.

milka|2010-07-22 09:46

Dabar ant bangos pritarti turinio apmokestinimui. Sis metodas lengvai neprigis, nereikia net galvoti apie tai.

sigitas|2010-07-22 09:56

Viskas gerai, tai tik pirmieji bandymai. Po truputį rutuliojas , kad mokėti reikia už kokybišką produktą, šiuo atveju žiniasklaidą. Manau , ateityje inetas išsisluoksnios į kelias kategorijas - elitinį , kur už kokybiškas žinias protingi žmonės paklos nemenkas sumas ir tokį š... , kokie yra visi tie lietuviški (ir ne tik) naujienų portalai, kuriuose dažniausia komentuoja ir paskiau juos patys skaito su lengvo debilizmo požymiais. Aš tai sutikčiau mokėti už prisijungimą prie inet saito , kuriame galėčiau ramiai paskaityti ĮVAIRIŲ nuomonių, išsakytų be pykčio ir visažinojimo požymių. Taip pat ir normalių žmonių komentarų. Jurate, už ŽK aš sumokėčiau ;-)))

ITA|2010-07-22 10:02

Prigis( gal kiek vėliau) lengvai tiems, kuriems informacija neatsiejama nuo darbo ir mokslo.
Pavyzdžiui, daugelis mokosi arba dirba nuotoliniu būdu kompiuteriu.Tokių gal nėra labai daug, bet visą informacinę medžiagą kažkokiems darbams renka iš interneto.

Fredis*|2010-07-22 10:13

Tikėjausi tokio įrašo. Neįsivaizduoju už kokius pinigus gyvena žiniasklaidininkai. Badas žiūri į akis. Dalis rašinėtojų ir informacijos rankiotojų pradeda visiškai sužvėrėti.
Pinigų ėmimas už intelektualią produkciją yra visiškai logiškas. Klausimas bus tik toks: kiek kokybiška bus žiniasklaidioninkų pagamintas produktas.
Šiaip man dabar pakanka dviejų-trijų žurnalų: "Veidas", "Verslo klasė", kartais "Valstybė", dar nusiperku AUTOCAR. Už viską susimoku. Dabartinio turinio Delfio, alfos, balso, Lryto - tikrai nepirkčiau.

traktoristė|2010-07-22 10:35

Ot tu kaip visada Fredi. Atsisakyti nekokybiško brudo lengva. Ale tai iš kur sužinosi apie Kubiliaus vizitus, apie Grybauskaitės pasisakymus? Galų gale nori pasakyt, kad tau nepatinka skaityti politologų ir šiaip keistuolių pasisakymus delfiuose, lrytuose? Neapsimetinėk. Tu neišgyvensi be šito džiaugsmo.
Už tai ir aš ir tu turėsim prenumeruoti bent vieną šaltinį. Gausis situacija panaši į mobilaus ryšio operatorių paradą. Skambinės ir klaus, kokiu planu, t.y.šaltiniu, naudojatės ir siūlys pereit į kitą :)

Fredis*|2010-07-22 10:41

traktoriste, paguldei mane ant menčių. Jeigu mes esame viename mobiliojo ryšio tinkle, pvz. Omnitelyje, tai aš Tau skambiniu ir klausiu kokių šlykštynių ir blevyzgų prirašyta delfy, o tu manęs alfoj....

Jonux|2010-07-22 10:48

vienitelis dalykas uz ka esu mokejes internete: Wolrd of Warcraft... bet kadangi paskutiniu metu nelabai turiu zaist, nebemoku ir uz ji. Ir nesiruosiu uz nieka moket, kol yra kruvos nemokamu dalyku. Tai butu paprasciausiai kvaila. O i klausima "uz ka gyvena" atsakymas paprasta: reklama! Kaip raso pipedija apie Delfi.lt: "Pasižymi tuo, kad per reklamas ten nesimato teksto..."

sigitas|2010-07-22 11:02

traktoriste, manau Fredis teisus - kokybišką produktą galima sukurti tik už tai gaunant atlyginimą. Apie Kubiliaus veiksmus ar Grybauskaitės vizitus galima pranešti neutraliai ir objektyviai , o galima taip kaip tai daro mūsų "namokamos" inet agentūros. žodį paėmiau į kabutes , todėl, kad manau kad už jas kažkas sumoka. Pasikartosiu - kai dalis ineto taps mokama , tada atsiras ir kokybė. Nemokamas inetas būna tik pelėkautuose.

ITA|2010-07-22 11:13

Traktoriste, ir aš sutinku su Fredžio nuomone, kad intelektualioji nuosavybė(produktas) turi būti apmokestinama.Tuo atveju galima bus reikalauti ir kokybės.O įvairius vizitus trumpai apžvelgsime ir per TV.

z-analitikas|2010-07-22 11:37

mielas ITA, kartais ir pelytė pasitelkusi savo akrobatinius sugebėjimus sugeba tą sūrį iš pelėkautų ištraukti. Ar jūs nežiūrite multfilmų apie mažas pilkas pelytes? Pirmus nepriklausomybės metus kaip tik atsirato video leistuvai, tai ten galima buvo išsinuomoti tokį filmuką, Tomas & Jeris vadinasi. Pamenu dar tėvas išsinuomavo ir parsinešė namo, nors ir buvau jau studentas, bet kaip linksmai aš žiūrėjau tą filmuką kaip katinas laksto iš paskos mažai pelytei ir vis bando ją pritrėkšti kokia keptuve. Bet aš ne apie tai.
Tiesiog. Vakar pastebėjau, kad tamsta kritikavo straipsnio autorių dėl vienos spausdintinės klaidos ir neva jaunų žmonių nesupratingumo. Tai drįstu šiandieną pakritikuoti tamstą ITA dėl kompiuterinio raštingumo neišmanymo. :) Pastebėjau, kad mielas ITA baigiant sakinį rašote "kompiuteriu.Tokių", "pelėkautuose.To galima". Po taško dažniausiai pagal taisykles reikai, kaip mūsų miela Ingutė* pasakytų, tokį didelį didelį pailgą klaviatūros mygtuką spausti. Jis vadinasi tarpas. Taigi, turėtu būti taip "kompiuteriu. Tokių", "pelėkautuose. To galima". Kaip suprantu, tamstos niekas taip ir neišmokė rašyti teisingai?

traktoristė|2010-07-22 11:38

Palauk ir tv bus apmokestintas. Nepirksi naujienų internete, nemokamai jų negausi ir per tv, radijas irgi pakeis strategijas. Ir kas tada? Skaitysi BNS pranešimus. Tie tuoj uždės registraciją ir mokestėlį. Taip kad vis tiek valgysi iš kažkurių rankos kaip mišrūnas šuniukas.
Kokybė, kokybė apie ją visi kalbėjo ir reklamos didėjimo metu, maždaug bus nekokybiška, nebus reklamos užsakovų. Tai ar jų trūksta delfye. Gerai Jonux pasijuokė. Reklamos užsakovų pilna, o kokybės nėra.

sigitas|2010-07-22 11:43

> traktoristė. Vai vai vai , kas bus? O nieko nebus. Jei norėsi skaityti - nusipirksi. Kaip dabar - jei nori valgyti - susimoki ir valgai. Ir tik nereikia čia mūsų gasdinti.

z-analitikas|2010-07-22 11:51

Tiesą pasakius, turinio apmokestinimui aš iry pritariu. Jeigu nori gero produkto, turi už ji mokėti. Žurnalistams ir leidėjams už kažkokias lėšas šį produktą reikia parengti. Gyventi taipogi reikia. Dabar madinga pasidarė rėkti, kad visur reklama ir tik reklama, bet niekas nesusimąsto, iš ko gyvena žiniasklaidininkai, jeigu ne iš reklamos. Norite kokybiškų, objektyvių ir informatyvių naujienų, prašau, susimokėkite. Ne, skaitykite alfoje neskaniausių kebabų topus. Keli svarai per savaitę Didžiosios Britanijos mastu nėra daug. Imant Lietuvą 5 litai arba 20lt per mėnesį už gerai paruoštą turinį man asmeniškai nėra daug.

traktoristė|2010-07-22 12:24

Mes nušnekėjom tik apie kokybęir kaip ji pagerės. Pašnekėkim apie tai kiek žmonių pirks naujienas ir ar surinktų lėšų užteks kokybei.
Vien žurnalisto išlaikymas. Vaikai kurie dabar dirba alfose ir delfiuose neparašys kokybiškai, ale jie pigūs. Maždaug 800 lt.
Reikės samdytis rimtus, o tie už kokybę reikalaus atlygio. Rašoma, kad Didžiojoj Britanijoj visų gerbtas dienraštis prarado 90 procentų. Kiek mūsiškiai praras skaitytojų. Ir ten tai jau buvo gerbiamas ir vertinamas skaitalas. O pas mus jie net garbės ir pasitikėjimo nepasidarę. Tai apie ką mes kalbam?
Va jum akivaizdus Jono pavyzdys. Uždirba milijonus, ale susimokėt kelių litų ar kelių svarų nenori. Tokių yra ir bus daug.

Fredis*|2010-07-22 12:29

Na, mes čia truputį pašiurpinome traktoristę, tačiau realiai mokamos internetinės žiniaskllaidos bus nedaug, ji bus negausi, nemasinė, specializuota, nutaikyta į tuos vartotojus, kurie turi pinigų - tai verslininkai, ekonomistai, finansininkai, politikai. Plačiąjai publikai, tokiems kaip mes, visada bus ką pasiskaityti nemokamai., gausiai apipavidalinus reklama.
Norint pritraukti skaitytoją su jo stora pinigine - žinisklaidos savininkams reikės suburti gerą, turintį ką pasakyti tikslinei auditorijai samdomų autorių kolektyvą.. Problema yra ne tiek skaitytojuose, pirkėjuose, bet autoriuose. Kur jų rasti, kad skaitytojas galėtų atverti piniginę?
Tokiai Ingute* iš bernardinų.lt mokėk kokį nori atlyginimą už jos parašytus straipsnius, parengtą medžiagą, paimtus interviu - skitytojų, noriončių už tai susimokėti - neatsiras.

Jonux|2010-07-22 12:40

Visoje vakaru europoje reikia moketi uz TV. Ne tik uz kabeline, bet ir uz "paprasta", tiesiog yra menesiniai mokesciai uz TV ir radija. Jie turi TV, jiems net nesvarbu, kad ziuri tik DVD, moketi privalai.

Kita vertus, JAV mokama tik kabeline. As kabelines ten neturejau, bet vistiek galejau ziureti kokius 6-7 kanalus, tarp ju ir NBC, FOX... Ir zinote ka? Kazkodel vakaru europos TV kokybe nei trupucio ne geresne nei JAV... Tai ar tikrai kokybe priklauso nuo mokescio? Ar tikrai manote, kad LTV pasidarys geresne jei ives menesini mokesti?

ITA|2010-07-22 12:51

Fredi* , o ar yra kokia nors informacija dėl mokamos internetinės žiniasklaidos Lietuvoje, kada jos gali sulaukti skaitytojai?

Fredis*|2010-07-22 13:44

esu visi6kas profanas žiniasklaidos reikaluose, ITA klausk z-analitiko, arba šio rašinio autorės Brigitos.

Fredis*|2010-07-22 13:44

Oi, Juditos Jensen....

ITA|2010-07-22 14:10

Gerb. Judita, kaip matote, vyksta diskusijos dėl Jūsų straipsnio. Įdomus ir naudingas straipsnis. Todėl norėčiau paklausti : kada Jūsų manymu ar turima informacija Lietuvos skaitytojai gali sulaukti mokamos internetinės žiniasklaidos?

Inga*|2010-07-22 14:32

Komentaras pašalintas. Jūratė A.

Inga*|2010-07-22 14:33

Komentaras pašalintas. Jūratė A.

sigitas|2010-07-22 15:18

Inga, manau elgetės nemandagiai.

Jonux|2010-07-22 16:00

na va, kazkokias Ingutes isdaigas praleidau :D

Fredis*|2010-07-22 16:08

Inga* supyko ant manęs, o dar traktoristė "išdavė" jos pajamas (800 LTL), tai sekė ūmus, karštakošiškas jaunos pabuvusios panelės plyksnis. Labai juokingas, maždaug toks :DDD.

Jonux|2010-07-22 17:08

man jau Ingutes ispuliai net nevisai juokingi (zr. i komentara straipsnyje apie motinystes imsokas) :D

Inga*|2010-07-22 22:21

Gerai ka Jurate :D sorry sigitas a ka sorry, nenorejau tiesiog neislaikiau, nesusivaldziau. Labai gailiuosi, nuosirdziai raudonuoju ir labai geda, geda. Ka negalima.
Zinote as galvoju, galvoju tikrai labai fainas dalykas apmokestinti turini. As visom UZ. Tada niekas neskaitys Delfio, Lryto, Alfos Zinote kodel. Todel kad uz toki slamsta ka ten raso niekas nenores moketi. Tada visi skaitytojai prades skaityti blogus ir bernardinai.lt Taip taip, Jurate zinau, nepiarinu bernardinu, Skaitys Jurate ir zurnalistika kitaip visi. As zinote tikiu, kad jurate tada man leis pas ja rasyti As vistek kada nors jos ismaldausiu, kad ji man leistu pas ja rasyti religinem temom. Ir zinote kas tada bus. Po metu kaip visi apmokestins savo turini, nusidazysiu plaukus raudonai, tada isisodinsiu savo faina faina kaciuka Piktaji i karzinka ir ji nufotkinsiu. Jurate man duos maza kampeli, o as isiropsiu i geltona suknele ir suksiousi ratuku zaliojoje pievoje, vasara man apsisuks galvyte, as nukrisiu ir skaitysiu kokia idomia knyga. Tada pas Jurate savo kampelyja ja aprasinesiu ir turesi du skaitytojus tai Tata ir z-analitikas, tikiuosi ju bus ir daugiau.
Ramybes jums si silta vakara. Dievas su Jumis.
Palikti komentarą
  1. * - žvaigždute pažymėtus formos laukus užpildyti būtina!



A. Macijausko premija
Nmedia 2010

Naujausios temos

Populiariausios temos

Karštos diskusijos

Nauji komentarai

© 2009 - 2012 VšĮ „Žurnalistika kitaip“. Visos teisės saugomos. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką VšĮ „Žurnalistika kitaip“ sutikimą.