2012 m. vasario 06 d., Pirmadienis

Tiesiog nuomonės

„Zeitgeist“ atstovas Lietuvoje: žmonės neigia tai, ko nesupranta

2010 m. kovo 17 d., Trečiadienis
Zeitgeist

"Zeitgeist" judėjimo logotipas

Skeptikų nulinčiuojamas, o smalsuolių vis labiau nagrinėjamas judėjimas, kilęs iš JAV,  abejingų nepalieka. Šiek tiek plačiau apie „Zeitgeist“ judėjimą pasakoja vienas iš atstovų Lietuvoje - Jogaila Vaitekaitis.

„Zeitgeist“.  Koks tai judėjimas? Kokia jo esmė?

Tai judėjimas, vienijantis žmones, kurie siekia socialinių permainų. Judėjimo esmė yra dvejopa: 1 - parodyti žmonėms esamus  fatalinius kultūrinius iškrypimus ir 2 - paaiškinti jiems, jog yra alternatyva, leidžianti visiems žmonėms turėti aukštą pragyvenimo lygį.

Į Jūsų judėjimą daugelis linkę žiūrėti skeptiškai. Kaip manote, kodėl?

Bet kas, kas kritikuoja, abejoja, ar kvestionuoja nustatytą ortodoksinę tvarką, tradicinę pasaulėžiūrą ar net sistemą, kurioje mes gyvename, yra pagiežingai puolamas. Iš istorijos žinome, kad visi, metę iššūkį isteblišmentui, būdavo be perstojo atakuojami, persekiojami ar net deginami ant laužų.

Skepticizmas gimsta dėl emocinių priežasčių. Daugelis skeptikų jaučia, kad kažkas yra ne taip, bet dėl giliai įleistų šaknų sistemoje, bet kokia kaina bando išsaugoti status quo. Jie taip prisirišę prie savo tiesų, kad net pradeda tapatintis su jomis, todėl nuomonės pakeitimas vienu ar kitu klausimu jiems ima grėsti "savo asmenybės išdavyste". Juos siutina ir varo į neviltį vien mintis, kad visą gyvenimą jie galėjo klysti. Religija, ekonomika, demokratijos iliuzija, įvairiausi -izmai (kapitalizmas, fašizmas, socializmas...) yra ta doktrina, kurios laužymas daugeliui sukelia tiesioginį skausmą ir kančias.

Tam, kad žmogaus mintis evoliucionuotų, privalu atpažinti ir peržengti savo individualią doktriną.

Skepticizmą siejate TIK su emocinėmis priežastimis?

Ne tik. Pasikartosiu. Žmonės neigia tai, ko nesupranta. O suprasti sunku, nes tą pripažinus jiems tektų kažką daryti, imtis veiksmų. Mokykloje ir visą gyvenimą mokėsi, kad jie gyvena demokratijoje, o mes aiškiname priešingai, kas savaime suprantama kelia jų aklą skepticizmą. Savaime skepticizmas nėra blogas, tai kritiškas požiūris į viską, neišskiriant ir savęs.

Bet drąsiai teigiu, jog aklas skepticizmas pasauliui neatnešė nieko konstruktyvaus. Buvo begalė skeptikų kurie teigė, jog žmogus niekada negalės skristi. Skeptikai tuo metu net parašė moksliškai pagrįstą knygą "Kodėl žmogus negali skristi"... Tikriausiai broliai Raitai neturėjo laiko jos perskaityti...

Kaip ir kur paplitęs Jūsų judėjimas?

Oficialaus „Zeitgeist“ judėjimo tinklalapio narių statistika: Argentina – 9 872, Australija – 7 607, Austrija – 1 184, Belgija – 1 515, Brazilija – 7 437, Bulgarija – 6 061, Kanada -  20 248, Čilė – 6 453, Kinija – 1 609, Danija – 1 318, Estija – 1 521, Vokietija – 7 306, Graikija – 7 305, Indija – 3 327, Irakas – 39, Italija – 5 049, Japonija – 369, Latvija – 2 391, Lietuva – 2 216, Meksika – 6 887, Šiaurės Korėja – 64, Norvegija – 1 549, Lenkija – 4 922, Rumunija – 13 684, Rusija – 24 989, Slovėnija – 2 223, Pietų Korėja – 3 206, Ispanija – 9 081, Švedija – 5 342, Šveicarija – 1 109, Tailandas – 222, Turkija – 8 912, Ukraina – 12 709, Didžioji Britanija – 15 790, JAV - ~64 000, Vatikanas – 8, Jugoslavija – 4 720.

Visame pasaulyje oficialiai užsiregistravusių „Zeigteist“ judėjimo narių yra  362 113.

Rusija, JAV, Didžioji Britanija, Argentina, Kanada, Rumunija. Kaip manote, kodėl būtent šiose šalyse didžiausias žmonių susidomėjimas judėjimu?

Šie skaičiai rodo, kiek žmonių prisiregistravo pagrindiniame tinklalapyje, atskiros statistikos, kiek kokioje šalyje palaikančiųjų - nėra.

Būtent toks žmonių pasiskirstymas, pirmiausia, sietinas su interneto sklaida. Labiausiai tikėtina, kad apie judėjimą žmonės sužino interneto dėka, nes didžioji media apie judėjimą tyli. Dėl to tarp pirmaujančių  šalių nenuostabu matyti  Kanadą ar Angliją. Ir antras svarbus faktorius, mano nuomone, yra socialiai įtempta padėtis šalyje. Jungtinėse valstijose vis daugiau žmonių pamato antrą "amerikietiško sapno" pusę, apie Rusiją kalbėti nė nereikia, daugumos žmonių gyvenimas ten šaukte šaukiasi permainų. Ispanija, Graikija, taip pat jau paragavo korporacinio kapitalizmo "skanumynų".

Jūsų judėjimo teiginiuose akivaizdus neigiamas požiūris į religiją: religija - būdas valdyti žmogų. Vadinasi, religijos atsisakymas - vienas iš kriterijų, norint prisijungti prie jūsų?

„Zeitgeist“ judėjimas nėra politinis, mes nepripažįstame tautų, rasių, religijų, valdžių, finansinių bei socialinių klasių ir monetarinės sistemos. Mūsų supratimu, tai yra klaidingi ir pasenę supratimai, jie kenkia ir tolina potencialų žmonių kolektyvinį tobulėjimą. Jų esmė yra valdžios padalijimas bei stratifikacija, o ne vienybė ir lygybė, kurios  yra mūsų tikslas.

Svarbu žinoti, kad viskas mūsų gyvenime yra natūralus progresavimas. Taip pat mums reikia pripažinti realybę, kad žmogaus rūšis turi gebėjimų drastiškai stabdyti ir palerižuoti progresą. Taip vyksta dėl pasenusių ir dogmatiškų  socialinių struktūrų, kurios yra toli nukrypusios nuo gamtos ir prigimties. Karas, korupcija, elitarizmas, skurdas, tarša, epidemijos, ligos, žmogaus teisių pažeidimai, nelygybė ir nusikalstamumas, kuriuos mes matome visame pasaulyje, yra šio paralyžius rezultatas.

„Zeitgeist“ judėjimas neneigia žmogaus dvasingumo. Mes tik netikime tomis Dievo koncepcijomis, kurias sukūrė žmonės. Nenorime būti žiaurūs, tačiau norime remtis faktais, nenorime sukelti skaudžių emocijų, tačiau norime būti akademiškai tikslūs tame, ką suprantame ir žinome esant teisinga, krikščionybė tiesiog nėra paremta tiesa. Krikščionybė, kaip ir daugelis kitų religijų, remia aklą paklusnumą valdžiai, ji sumažino žmonių atsakingumą, neva Dievas viską kontroliuoja, savo ruožtu baisius nusikaltimus galima pateisinti Dievo vardu, o svarbiausia, ji suteikia galias tiems, kas žino tiesą, tačiau naudoja mitą, kad manipuliuotų ir kontroliuotų visuomenę. Religija yra psichologinė dirva, kurioje gali klestėti ir kiti mitai. Tai akivaizdžiai matoma induizmo religijos regionuose, kur „Dievo pasakyta", kad kastų sistema yra šventa, ir, gimęs tam tikros kastos atstovu, tu niekada negali pakilti į aukštesnę kastą. Manau, visiems gerai žinoma, kokiame skurde gyvena didžioji dalis Indijos žmonių. Religijos dogmatizmas palerižuoja natūralų progresą.

Atsisakyti religijos, laikant save „Zeitgeist“ judėjimo dalimi, tikrai nėra privaloma, tai kiekvieno asmeninis reikalas.

Kodėl žmogus turėtų Jus vertinti ne kaip dar vieną sektą?

Pavarte žodyną matome, jog žodis „sekta“ reiškia "žmonių grupę, atsiskyrusią nuo kitų, turinčią savo įsitikinimus, interesus".

Akivaizdu, šis žodis neutralus, bet kažkada religija, saugodama savo valdžią ir įtaką, visus, kas galvojo kitaip, vadino sektantais, degino ant laužų, persekiojo ir kitaip engė. Nesuklystume pasakę, jog ji "prilipdė" šiam neutraliam žodžiui neigiamą etiketę.

Kaip, kada ir kokią matote savo judėjimo vizijos kulminaciją?

Kulminacija? Nėra jokios kulminacijos. Mūsų vizija yra pasaulis be aukščiau išvardintų problemų. „Zeitgeist“ judėjimas čia ne tam, kad aiškintų, kuo jums tikėti, o kuo ne. Nėra jokio galutinio tikslo. Progreso pabaigos nebūna, tai nepaliaujamas procesas. Visuomenė pastoviai keičiasi. „Veneros“ projektas nėra pabaiga, tai tik pradžia.

Projektas „Venera“. Kas tai?

Projektas "Venera" yra alternatyva esamai socialinei sistemai. Tai sistema, kurioje nėra nei karo, nei bado, nei politikos. Sistema, kur kiekvienas gali turėti aukštą pragyvenimo lygį. (red. past. – išsamesnis projekto „Venera“ aprašas)

Paprastai žmonės jaučia, kas jiems palankiau, naudingiau, jie "uodžia", kur geras ir gražus gyvenimas. Kodėl jie „nesuuodžia“ Jūsų judėjimo?

Jūsų teiginys neturi pagrįstumo. „The Zeitgeist Movement“ per du savo gyvavimo metus surinko daugiau nei 360 000 narių, yra judėjimų su daug liūdnesniais rodikliais. Jeigu apie judėjimo idėjas pradėtų diskutuoti didžioji žiniasklaida, neabejotinai sulauktume didelio žmonių susidomėjimo.

Kaip manote, kodėl didžioji žiniasklaida vengia apie Jus kalbėti?

Didžioji žiniasklaida yra masėms pataikaujanti, pelno siekianti struktūra. Niekas nepjaus šakos, ant kurios sėdi. Jeigu didžioji žiniasklaida pradės rodyti filmus, skatinančius žmonės pabusti iš vartotojiško sapno, tai grės pačiai sistemai. Tik viena televizija - Rusijos pirmasis kanalas - išdrįso parodyti „Zeitgeist“ filmą viešai.

Visa sistema, kurioje mes gyvename, pastoviai kala į galvas, kad mes esame bejėgiai, kad mes esame silpni, kad visuomenė yra bloga, kad mes linkę nusikalsti ir t.t. Visa tai - didelis melas!  Mes esame galingi, nuostabūs, ypatingi. Nėra jokios priežasties, kodėl negalėtume suprasti, kas mes esame iš tikrųjų ir kur link judame. Mes esame neįtikėtinai galingos būtybės.




Griežtai draudžiama informaciją kopijuoti, dauginti, platinti, republikuoti, panaudoti interneto svetainėse arba kitose informavimo priemonėse be raštiško VšĮ „Žurnalistika kitaip“ sutikimo. Jei sutikimas gautas, būtina nurodyti www.zurnalistika-kitaip.lt kaip šaltinį su aktyvia nuoroda. Visas leidinio turinys yra apsaugotas anti-plagijavimo sistema COPYSCAPE.
Žurnalistika kitaip
Komentarų skaičius: 25

z-analitikas|2010-03-17 08:01

Taip. TAIP, tariu garsiai, TAIP Zeigeist judėjimui.
Jokiu landsbergistų, paksistų, kairiųjų ir dešiniųjų.
Mūsų sukirmijus sistema nebesugeba susitvarkyti su krize.
Mūsų pseudo demokratija yra paskendusi korupcijoje.
Kapitalizmas atgyveno savo.
Kapitalizmas tai lakmusas monetarinę sistemą garbinantiems godiems korporacijų vadovams.
Lietuvoje demokratijos nėra! Valdo MAXIMA! Seime situacija labai prasta, ten tikras cirkas.
Vienas klounas gėjus, kitas buvęs narkomanas, trečias neaiškios kilmės šoumenas.
Žiniasklaida parsiduoda į kairę ir į dešinę, parsiduoda tiems kas daugiau sumokės.
Z-chebra, mes nugalėsime! Padarysim tvarką šiame pasaulyje.

51.8|2010-03-17 08:47

Perskaičiau pavadinimą ir užteko. Chi.
Visos šitos sektos man asocijuojasi su kostiumuotais tipais Gedimino prospekte. Krato nuo jų.
Nori lygybės ir vienybės. Kokie geri. Gerai, kad iki kaimo bobučių šita informacija nedaeina. Va jas tai lengvai užverbuotų visokie tokie ir kitokie.
Po to būtų nakvynė pas bobutes, po to pensijos aukojimas, po to gyvenimas pas jas ir dar damušimui testamentu palikti namai, butai visokiems tokiems. Chi.

berastis|2010-03-17 08:54

Geras Jogailos pastebejimas. "Niekas nepjaus šakos, ant kurios sėdi." +10 balu.

traktoristė|2010-03-17 09:46

Kai kurios jų mintys man patinka. Žmonės kalba argumentuotai.
Man kažkur labai girdėtas šitas Jogaila Vaitekaitis. Gal kur buvom susidūrę :)

51.8|2010-03-17 10:39

traktoriste, gal buvai sutikus gatvėj jį su paskaitomis apie zeitgeist'us? Chi.
Ir jis kaip Rokas Žilinskas pasakė "Aš - Jogaila". Chi
Chebryte, neįsižeiskit, šiaip juokinga. Chi.

berastis|2010-03-17 11:31

Na, pasiskaiciau daugiau apie ta Jusu Zeitgeist. Tegul neisizeidzia Jogaila. Ta pati Globalizacija tik is kitos puses.
Vieni galvoja pinigai karjera. Kiti gelites zada.
Pritarsiu traktoristei. Kaikurios mintis geros. Man labai butu idomu suzinoti realesne statistika.
Kokios sloksnio zmones priklauso judejimui. Jeigu Jogaila turi nuoroda i kazkoki resursa gal galetu papastinti i komentarus. Isilavinusiam zmogui naturaliai kila nemazai klausimu, apie neispasakota gyvenima gelitemis klotu.

berastis|2010-03-17 13:04

Bus sazininga paskaititi apie kita zeitgeist puse kuria isreiske Tomas Viluckas savo bloge
“ZEITGEIST”:GRUBI PROPAGANDA
http://tomasviluckas.blogas.lt/zeigeistgrubi-propaganda-1997.html

z-analitikas|2010-03-17 13:26

Kažkur interneto platybėse blaškosi molekulių junginys.
>>>Pirma molekulė yra kilus nuo vieno gan keisto asmens rusofobo, kuris visada kartojo ir kartos. "Žinote ką, brangieji Lietuvos gyventojai, rusai puola! Rusai puola! Kas dabar? Neišgirdote? puola mus!, puola! rusai puola!". Šita molekulė yra jauna, apie 20 metų. Agresyvi, dar nesubrendusi, jaunoje kūdikystės stadijoje. Visais savo resursais bando apginti sukirmijusią monetarinę sistemą.
>>>Antra molekulė šiek tiek išmintingesnė, kilusi prieš 2010m. garbina kryžių! Sekmadieniais vaikšto į fanatikų susirinkimo vietą. Mėgsta dažnai klupėti ant kelių. Propaguoja savo falsifikuotą tikėjimą visur, kur tik galima parašo žodį bernardinai arba be reikalo mini Dievo vardą.

Inga*|2010-03-17 13:49

As esu pasibaisejus. Siaubas, kaip tau negeda z-eksperte, taip kalbeti apie mane. As tave gyniau nuo Fredzio*, o tu taip man atsidekoji. Na zinai, as tau dar parodysiu molekules. Busi tu pats kaip molekule. As taip pat esu pasibaisejusi situo interviu. Tiksliau ta dalimi, kur kalbama apie tikejima. As esu pries. Man patinka vaikscioti i baznycia ir skaiciuoti savo uzdirbtus pinigus. As neketinu taikstytis su tokias visokiais judejimais. Dievas yra, buvo ir bus ir taskas.

Fredis*|2010-03-17 14:22

Zeitgeist - tai krikščionybė-kitaip, alternatyva, paralelinis judėjimas.
Socialinis teisingumas nieko nedirbant.
Šiaip yra gerų idėjų, kad reikėtų mažiau, atsargiau, labiau pasirinktinai , atsakingiau ir apgalvotai vartoti, pavyzdžiui važinėti elektromobiliais, o ne benzininiais/dyzeliniais, tačiau tik labai turtinga visuomenė, praėjusi labai ilgą ir sunkų savo vystymosi kelią , galės ant kiekvieno gyvenamo namo išsistatyti saulės elementus, gerti nuo stogų surenkamą išvalytą lietaus vandenį, elektrą gamintis vėjo jėgainėmis, namus šildytis degindami šiaudus, žilvičius (biokurą) ir t.t..
Z-analitike, kalbėdamas apie molekules - praleidai progą patylėti, nes tavo smegenys ypatingai užterštos - amžinai inkšti kaip prmuštas šunelis ir loji ant viso pasaulio nieko pozityvaus nepasiūlydamas.

berastis|2010-03-17 15:12

puikus fredzio pastebejimas. Socialinis teisingumas nieko nedirbant.
Man nelaibai suvokiama visomene kuri nieko nedirba, viskas atsiranda is dangaus. Visi givena grazei ir taikei. Kazkam dirbti vistek reikes. Cia savo padaris zmogiskieji faktoriai vieni tinginiaus, valgis, linksminsis. Per daug futuristiniai svaiciojimai.

vmarijus|2010-03-17 15:26

Problema tame, kad pasaulyje istiesu priviso sektu ir judejimu "i aklaviete". Todel kiekvienos naujos neiprastos idejos asocijuojasi su jais. Manau tokia ir buvo ideja ;) Tam, kad zmones sunkiau surastu Tiesa - buvo prigaminta ju begale, tam kad rasti butu sunkiau :)

Bet siulau neskubom paanalizuoti iskeliamas Zeitgeist idejas. Gal jos dar ne iki galo isslifuotos, bet tikrai "i ta puse", i kuria turetu pasukti zmonija..

51.8|2010-03-17 15:54

Fredi, točnai tu dar vienas užsimaskavęs zeitgeist'ų atstovas. Nieko nedirbi, o socialiai esi lygus su visais kitais dirbančiais. Chi.
Nepyk, Fredi, pavydas užgraužė, nes tu labai panašus į mane. Chi.

Inga*|2010-03-17 16:28

Neaiskus belytis skaiciu kratiny 51.8, drozk i savo delfi.lt ir tenais burnokis su savo draugais delfiniais komentatoriais. Jurate, a Jurate, man 51.8 komentarai atrodo izeidziantys Fredzio* ir Zeitgeist judejimo atzvilgiu. Reikalauju juos pasalinti.
As pamasciau ir pakeiciau poziuri i sita neaisku ir pirma karta man girdima judejima. Jeigu jie pakeis pasauli i gera puse, as UZ. Bet as vis tiek tikesiu i savo Dieva.
Keliaukit Zeitgeist atstovai, ir skleiskite geri sitame susiraukslejusiame pasaulyje:)

ufotrees|2010-03-17 18:35

laikas parodys..o dabar palinkėkime vieni kitiems Ramybės...

z-analitikas|2010-03-17 21:18

Po velnių, Inga*, nenervink manęs tu, kaip paauglė su rožiniais akiniais ant kaktos, apsėsta su savo tikėjimu. Dievas. bernardinai.lt. Atsibusk tu vieną dieną.
Gal tau reikėtu gerai trinktelėti su tuo pačiu kryžiumi, kad mąstyti pradėtum. Atsisiųsk filmą Zeitgeist. The Movie. Pažiūrėk, ten per pirmąsias 30 minučių kalbama apie religijos falsifikavimą, pagrįstai ir argumentuotai. Kada suprasi, kad religija yra viena iš žmonijos valdymo formų. Absurdas.
Kaip tu, Inga*, paaiškinsi tas vadinamas indulgencijas (lot. indulgentia - atlaidumas, malonė) - Romos katalikų bausmės už nuodėmes atleidimas, patvirtinamas bažnyčios išduotu raštu. Kurį laiką ji buvo perkama arba gaunama už nuopelnus bažnyčiai.
Kas čia per nesąmonė? Totalus viduramžių marazmas.

calypso|2010-03-18 12:04

Ačiū Jūratei, nepametusiai baivaus žvilgsnio į Zeitgeist judėjimą. Aš tikiuosi, kad dėl žurnalistika kitaip objektyvumo Zeitgeist judėjimo atžvilgiu šia idėja susidomės daugiau žmonių visoje Lietuvoje.

zeuzas|2010-03-19 16:11

Sveiki. Norėčiau atkreipti Jūsų dėmesį į taip vadinamą technologinio nedarbo problemą (apie ją kalba ir Zeitgeist judėjimas). Tai reiškinys kuomet dėl technikos pasiekimų darbo vietų sumažėja o gamybos našumas netgi padidėja. Visi esame matę automatinius kasos aparatus parduotuvėse, automatinius telefono atsakiklius ar bannkomatus. Taip pat ir pramonėje automatizuojamos gamybos linijos reikalauja vis mažiau ir mažiau žmogiškosios darbo jėgos. Kaip Jūsų manymu esama sistema spręs šią problemą? Ar ji apskritai gali ją išspręsti? Stabdyti natūralų technologijos progresą, kad išlaikytume darbo vietas? Mano nuomone ši sistema grius kuomet žmonės supras, kad ji yra atgyvenusi ir neatspindi šių laikų tikrovės. Technologijos turėtų išlaisvinti žmogų nuo sunkaus, pasikartojančio darbo. Mašinos turi dirbti, o žmogus - galvoti! :)

berastis|2010-03-20 20:41

zeuzai is dalies as sutinku su tavo pozicija. Technologines progresas jau su artimeusiu laiku islaisvins zmogu nuo rutina tapasiu darbu ir gal but uz mus dirbs masinos robotai o mes galesime tinginiauti i valias. Kai kurios Zeitgeist Judejimo idejo nera blogos, sutinku netgi kaikurios geros. Kiekvienas Judejimas turi savu tikslu. Mano manimu Zeitgeist judejimas apsislifos ir isigrinins. Su laiku matisime kas is viso to bus. Bet sio metu as linkes ziureti skeptiskai.

zeuzas|2010-03-20 23:48

Kritinis mąstymas visada sveikintinas. Mąstyti, analizuoti, mėginti suprasti ir ginčyti betką turėtų būti ne tik leistina bet ir skatinama. Normali kritika skatina pažvelgti atgal, susimąstyti ir nuolat atrasti ką būtų galima patobulinti. Deja realybėje dažnai žmogus išdrįsęs kritikuoti nusistovėjusią tvarką nelabai gražiai užpuolamas status quo sargų :).
Aš šiems norėjau pateikti vieną konkretų pavyzdį, kuris parodytų vieną esmos sistemos trūkumą (šioje sistemoje dirbant mašinoms visi liktume be darbo ir mirtume iš bado). Trūkumų yra ir daugiau.
Kažkas turi keistis. Esama tvarka jau nėra adekvati.

z-analitikas|2010-03-21 20:23

zeusai, tu esi teisus, šita sistema yra atgyvenusi, ji reikalauja įsikišimo iš vidaus ir jos pertvarkymo. Pirmiausiai, kas turėtų būti pertvarkyta tai žiniasklaida. Didieji žiniasklaidos atstovai Lietuvoje yra komercializuoti, jie atstovauja monitarinei sistemai. Publikuoja tik tai, kas jiems yra naudinga arba už tai už ką jiems sumoka. Bet koks bandymas įsikišti ir bandyti keisti žiniasklaidą gali baigtis fiasko. Plačioji masė nesupranta ir nenori suprasti, kad žiniasklaidos atstovai plauna mums smegenis.
Žiniasklaida slysta paviršiumi, giliau nieko nekabindama. Jokių analitinių straipsnių, su labai retomis išimtimis, lietuviškoje žiniasklaidoje nerasime.
Visos vidinės ir išorinės problemos pateikiamos paviršutiniame lygmenyje, visa tai neatspindi problemų esmės. Išsilavinęs žmogus priverstas ieškoti informacijos svetur, nes pasitikėti didžiąja žiniasklaida tas pats kaip sau kilpą nertis ant galvos.

Liudas|2010-03-21 21:48

Berasti, paskaites jusu komentarus matau kad jus nelabai zinote apie ka yra zeitgeist ir veneros projektas. Nebijokite nezinojimo, o labiau tuo pasidomekite. Labai gerai kad domites ir keliat klausimus. Ar tai globalizacija? - zinoma kad taip nes tik visi pasaulio zmones kartu gali gyventi taikoje. Kokios sloksnio zmones priklauso judejimui? - tokio dalyko kaip sluoksniai, elitizmas ar valdzia judejime isvis nera.
51.8 - kas tau atsitiko? Ko toks piktas? jautiesi puolamas? Jei jau pats pasakei kad tik pavadinima perskaitei (bent zinai ka reiskia pavadinimas? jo esme beje ne tiesioginis vok, vertimas) taip kaip tu gali zinoti apie ka sis judejimas? Duodi pavyzdi kaimo bobutes - nu ar tai neapgailetina? Tie vargsai zmones, deja, yra nuvaryti valdzios ir jiems nieks neberupi.

M|2010-12-03 18:08

Visapusiskai pritariu siam judejimui. Cia yra pradzia! Kuo daugiau zmoniu isivaizduos tokia ateiti, tuo ja greiciau ir sukursime, nes esama sistema tiesiog pasmerkta zlugti. Visos iki siol buvusios vergoves santvarkos zlugdavo, nors si yra tobuliausiai ir painiausiai sukurta (nes zmogus tobuleja) taciau jos principas islieka pastatytas ant savanaudiskumo ir vergoves pamatu - tai kas virsuje isnaudoja zemiau esancius. Kodel vieni turi viska net nieko nedarydami,o kiti mirsta is bado net ir sunkiai dirbdami.. Visa tai turetu buti istaisyta aukstesnio lygio sistemoje, kuri pakeltu zmonija i aukstesnes civilizacijos lygi ir atvertu visai kitas galimybes.
...Visiskai kvaila galvoti kad tai neymanoma, nes viskas ka mes dabar turime kazkada buvo neymanoma..

Lel|2011-12-14 23:31

Aš taip pat esu sužavėta šiuo judėjimu. Visada svarsčiau, kiek laiko kapitalizmas laikysis. Tikiuosi, kad progresas įvyks greitai, nes nenorėčiau visą likusį gyvenimą nugyventi kapitalizme. Pinigai man niekada nebuvo pirmoje vietoje, bet kai jau pamažu atsistoju ant savo kojų, suvokiu, jog kapitalizmas mane pavers pinigų trokštančia marionete ir sugadins mano mąstymą, kaip mano tėvų mąstymą sugadino komunizmas. Jei būtų galimybė įstoti į šį judėjimą - neabejodama įstočiau. Sėkmės.

Lel|2011-12-14 23:42

Žinote kas dar juokinga? Kita nuomonė: http://tomasviluckas.blogas.lt/zeigeistgrubi-propaganda-1997.html . Atkreipkite dėmesį į reklamas puslapio dešinėje: "katalikų pasaulio leidiniai", "krikščioniška muzika", "krikščionybė tinkle". O analizuojamas Zeitgeist filmas - apie religiją. Manau šis filmas pakuteno nervus katalikų bažnyčios atstovams. O juk reikia apsiginti... tiesa..? :)
Palikti komentarą
  1. * - žvaigždute pažymėtus formos laukus užpildyti būtina!



A. Macijausko premija
Nmedia 2010

Naujausios temos

Populiariausios temos

Karštos diskusijos

Nauji komentarai

© 2009 - 2012 VšĮ „Žurnalistika kitaip“. Visos teisės saugomos. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką VšĮ „Žurnalistika kitaip“ sutikimą.